قزوین_ علیرضا رفیعی پور گفت: اگر واکسیناسیون نبود امروز صنعت تولید مرغ را در کشور نداشتیم و در حوزه ارزش واکسیناسیون و مدیریت آن در بهداشت موجب شد تولید آبزیان و محصول سالم داشته باشیم و سلامت انسان‌ها نیز تضمین شود.

واکسیناسیون، صنعت تولید مرغ را به چرخه درآورد/سال گذشته ۸۰۰هزار قطعه طیور تلف شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مراسم بزرگداشت روز جهانی دامپزشکی با محور جایگاه و ارزش واکسیناسیون روز شنبه با حضور علیرضا رفیعی پور رئیس دامپزشکی کشور، عبدالمحمد زاهدی استاندار، داوود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی، حمید زینالی مدیر کل دامپزشکی استان و جمعی از کارشناسان و تشکل‌های فعال در عرصه دامپزشکی در محل سالن اجتماعات جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد.

علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این مراسم، سال ۹۷ و ۹۸ را سال آرامش در تولید صنعت طیور عنوان کرد و اظهار داشت: این شرایط به همت فعالیت جمعی صورت گرفته است.

وی افزود: ما در حوزه صنعت طیور در شرایط تکنولوژی برتر قرار داریم و این صنعت به مرحله ای رسیده که با یک اپراتور، فعالیت های یک واحد طیور را می توان انجام داد و این در حالی است که سال ۹۵ و ۹۶ سال همراه با سختی بود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه تولیدات روستایی بیشترین خدمت و کم ترین بهره را شامل می شود، یادآور شد: باید به این قشر توجه کرده و به آنها قول دهیم که اقدامات لازم و خدمات بهداشتی را ارائه می دهیم.

رفیعی پور خاطرنشان کرد: در حال حاضر ناملایماتی را در حوزه طیور شاهد هستیم و باوجودی که صنعت طیور در ۶۰ سال گذشته، حوزه صنعتی خود را به همراه دارد؛ کمبودهایی در حوزه های اعتبارات، زیرساخت ها، نیروی انسانی و خدمات و امکانات وجود دارد و از این کمبودها باید با موفقیت عبور کنیم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته،  اگر ویروس آنفولانزا با سرعتی که درحال گسترش بود، ادامه می‌یافت بیش از ۴۵میلیون قطعه طیور تخمگذار از بین می‌رفت و با صرف بودجه و واردات نیز امکان تهیه نیاز کشور وجود نداشت؛ اما به لطف الهی و کنترل این عدد به زیر ۸۰۰هزار قطعه رسید.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: امروز صنعت تولید مرغ در کشور را از واکسیناسیون می دانیم و اگر واکسیناسیون نبود امروز صنعت تولید مرغ را در کشور نداشتیم و در حوزه ارزش واکسیناسیون و مدیریت آن در بهداشت موجب شد تولید آبزیان و محصول سالم داشته باشیم و سلامت انسان‌ها نیز به واسطه آن تضمین شود.

رفیعی پور با اشاره به تاثیرواکسیناسیون بر تضمین امنیت غذایی و صیانت از حیوانات و تحقق انسان سالم گفت: انجام واکسیناسیون ضمن تضمین امنیت غذایی و صیانت از حیوانات و تحقق انسان سالم،  کاهش هزینه تولید را به همراه دارد که دامپزشکی باید آن را جزو اولویت های خود قرار دهد.

وی در ادامه به کنترل بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان سال گذشته پرداخت و بیان کرد: در سال ۹۷ در کنترل ابین بیماری عملکرد موفقی داشتیم و این کنترل در جلوگیری از تلف شدن مرغ های تخم گذار موثر بوده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور مطرح کرد: عدم کنترل بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان می توانست بر سایر بخش ها اثرگذار باشد و اگر این بیماری کنترل نمی‌شد ۱۰۰ درصد واحدهای تولید مرغ تخم گذار کشور نابود می‌شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.