معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مهمترین دلیل افزایش قیمت برخی اقلام میوه، سبزی و صیفی جات در بازار ناشی از مشکلاتی در بخش تولید است.

افزایش قیمت میوه و صیفی جات ناشی از مشکلات بخش تولید است

به گزارش قدس آنلاین ؛ علی باخرد روز شنبه افزود: گرانی نوبرانه هایی مانند گوجه سبز در بازار ناشی از بروز مشکلاتی نظیر برداشت خارج از فصل، قاچاق یا کمبود تولید در مناطق گرمسیری مانند خوزستان است.

وی اظهار داشت: سیل اخیر در استان هایی مانند خوزستان باعث بروز مشکلاتی در بخش تولید و برداشت محصولات کشاورزی از باغات و مزارع شد لذا تولید برخی محصولات در این بخش کاهش یافت.
وی گفت: از سوی دیگر افزایش هزینه ها در بخش هایی مانند حمل و نقل یا فروش به صورت امانی در میادین مزید بر علت شده و قیمت میوه و سبزیجات را افزایش داده است.
باخرد افزود: هرچه قیمت پایه محصول بیشتر باشد، رقم سودی که از سوی میادین و سپس خرده فروشی به آن تعلق می گیرد بیشتر شده و قیمت آن افزایش می یابد.
رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: قیمت هر کیلو نوبرانه گوجه سبز در میادین این شهر 70 هزار تا 320 هزار ریال بسته به کیفیت آن است.
حیدر ساکن برجی افزود: همچنین قیمت برخی اقلام مانند هر کیلو پیاز در میادین مشهد بین 55 هزار تا 85 هزار ریال و قیمت هر کیلو گوجه فرنگی 30 هزار تا 50 هزار ریال می باشد.
وی اظهار داشت: کمبودی از نظر میوه بهاری، صیفی و سبزیجات در این شهر وجود ندارد اما قیمتها در نتیجه تغییرات اقلیمی در مناطق مختلف کشور قابل پیش بینی نیست و امکان افزایش آن وجود دارد.
وی گفت: بارش باران بویژه تگرگ میوه های سردرختی را تحت تاثیر قرار داده لذا نمی توان قیمت آنها را برای روزهای آینده پیش بینی کرد.
رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد افزود: افزایش قیمت نهاده های تولید بر قیمت میوه و سبزیجات اثرگذار بوده و قیمت آنها نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.