معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: از بزرگ‌ترین مأموریت‌های آستان قدس رضوی توسعه فرهنگ رضوی است.

یکی از بزرگ‌ترین مأموریت‌های آستان قدس رضوی توسعه فرهنگ رضوی است

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از آستان نیوز، محمد مهدی‌نژاد در حاشیه بازدید از سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد:  تولید و انتشار کتاب، یکی از فعالیت‌های جدی آستان قدس رضوی است، به طوری که این آستان مقدس از گذشته تاکنون حضور ثابتی در میادین ملی و بین‌المللی داشته است، امسال نیز با حضور در سی و دومین نمایشگاه کتاب به ارائه آثار برتر خود پرداخته است.

معاون علمی آستان قدس رضوی تأکید کرد: یکی از بزرگ‌ترین مأموریت‌های آستان قدس رضوی در کنار احترام و اکرام زائر، توسعه فرهنگ و علوم رضوی است بنابراین بحث کتاب و حضور در نمایشگاه‌های کتاب یک امر جدی و ثابت است.

معاون علمی آستان قدس رضوی بابیان اینکه امسال دانشگاه علوم اسلامی رضوی، بنیاد پژوهش‌های اسلامی، دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، سازمان فرهنگی و به نشر در قالب 4 غرفه حضور دارند، یادآور شد: در این نمایشگاه 8 نشست علمی با موضوعات کتابداری، کتاب‌شناسی، مشکلات کتاب، روانشناسی اسلامی و تربیتی، معماری و ... تدارک دیده‌شده است که تاکنون 2 نشست توسط دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) برگزارشده است و بقیه نشست‌ها تا آخر هفته برگزار خواهد شد.

وی بابیان اینکه امسال آستان قدس رضوی با حضوری منسجم و نظارت بهتر در نمایشگاه حضور پیداکرده است، افزود: در آستان قدس رضوی تنوع و کثرت تولید وجود دارد ولی همه آن‌ها از یک پیکره‌اند و هدف واحد یعنی نشر فرهنگ رضوی را دنبال می‌کنند.

مهدی‌نژاد با اشاره به اینکه به‌غیراز تولید علم و انتشارات، انجام تحقیقات و پژوهش‌های علمی موردنیاز آستان قدس رضوی نیز مدنظر است، بیان کرد: آستان قدس سازمان بسیار بزرگی است و هر قسمت آن نیازمند کارهای علمی و تحقیقاتی است. ازاین‌رو وظیفه ما است تا این نیازها را شناسایی و بتوانیم با توجه به شبکه بزرگ علمی کشور در قالب خادم یاران علمی و سایر ظرفیت‌ها آن‌ها را ارائه کنیم.

وی افزود: همچنین باید نقش آستان قدس رضوی را در ارائه تمدن اسلامی که در گام دوم انقلاب اسلامی پیش‌بینی‌شده است به‌عنوان مرجعیت علمی تعقیب کنیم.

معاون علمی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تولید آثار فاخر، تربیت نیروی انسانی برجسته، مؤمن و انقلابی و همچنین ایجاد زیرساخت‌های مناسب همانند «شهر علم و نوآوری عالم آل محمد» که سال گذشته کلنگش زده شد، بتوانیم زیرساخت‌ها را بیش‌ازپیش در جهت کسب مرجعیت علمی فراهم کنیم .

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.