بارانی درازهی رییس شورای اسلامی شهرستان مرزی سراوان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: سه شهرک شهید رجایی، سبحان و لبسنگی حدودا ۲۷ سال می باشد که کوچه و خیابانهایشان خاکی واین امر سبب نارضایتی چندین ساله مردم از مسوولان مربوطه گردیده است.

خیابان‌های سراوان بعد از گذشت ۲۷ سال رنگ آسفالت به خود ندیده است

به گزارش قدس آنلاین، خاکی بودن کوچه و خیابان های  سه شهرک سجان، شهیدرجایی و لبسنگی شهرستان مرزی سراوان موجب بروز معضلات و مشکلات زیادی برای شهروندان این مناطق شده است.

این وضعیت نابسامان مشکلات زیادی در رفت و آمد و پاکیزگی محیط برای ساکنان  این سه شهرک به وجود آورده است و حدودا ۲۷ سال است  که هیچگونه اقدامی برای آسفالت  این شهرک ها صورت نپذیرفته است.

چراغ ریگی یکی از ساکنین شهرک سبحان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، با اشاره به خاکی بودن  چندین ساله  این شهرک اظهار داشت: وضعیت نامناسب و خاکی بودن کوچه ها و خیابانها موجب نارضایتی ساکنین شهرک سبحان شده است.

وی با بیان اینکه در زمان بارندگی  رفت و آمد مردم دچار مشکل می شود، گفت: در عصر کنونی که اکثر کارهای مردم بر اساس وجود وسایل ارتباط جمعی پیشرفته می چرخد، گسترش شهرنشینی و ایجاد فرهنگ آن یکی از موارد مهمی است که باید دغدغه اصلی مسئولین باشد.

ریگی افزود:با گذر از کوچه و خیابان های خاکی و نابسامان شهرک های سراوان می توان این حق را به مردم داد که کم ترین و اصلی ترین خواسته آنها از شهردار و شورای شهر رسیدگی به وضعیت کوچه ها و خیابانهای شهر باشد.

یکی از ساکنین شهرک شهید رجایی در خصوص وضعیت کوچه های خاکی و نابه سامان  این شهرک به خبرنگار ما گفت: این کوچه ها جزو حاشیه های  شهر نیست و بعد از گذشت چندین ساله هنوز که هنوزه خاکی هستند که علاوه بر خاکی بودن و منظره نامناسب آن، سبب بروز مشکلاتی نیز برای ساکنین این شهرک شده است.

وی افزود: در زمان فصل بارش ها، این کوچه ها به شکل گل  در آمده و عبور و مرور و رفت و آمد برای ساکنین مشکل می شود که سبب نارضایتی ما ساکنین شده است می‌طلبد با گذشت چندین ساله  از عدم آسفالت، مسوولان  در این رابطه بطور جدی عزم خود را بکار ببندند.

 یکی دیگر از ساکنین  شهرک  لبسنگی در این رابطه گفت: متاسفانه مسئولان در این شهر به کوچه و خیابانهای این شهرک توجهی ندارند.

وی گفت : با شستشوی حیاطمان گاهی آب به بیرون  سرازیر میشود که باعث ایجاد گل و لای در جلوی منازلمان می گردد.

ایشان تصریح کرد جاد دارد شهرداری هر چه سریعتر  نسبت به اسفالت این شهرک اقدام نماید.

بارانی درازهی رییس شورای اسلامی شهرستان مرزی سراوان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: سه شهرک شهید رجایی و سبحان و لبسنگی حدودا ۲۷ سال می باشد که  کوچه  و خیابانهایشان خاکی و این امر سبب نارضایتی  چندین ساله مردم از مسوولان مربوطه شده است.

بارانی درازهی گفت :با توجه به روی کار امدن دهقانی  شهردار جدید  که یکی از بومیان و درد اشنای این شهرستان  می باشد و نظر به عملکرد ایشان امید میرود با همکاری مسوولین ذیربط شهرستان و استان در رابطه با  اخذ اعتبار و آسفالت کوچه و خیابانهای این سه شهرک  هرچه سریعتر اقدام نماید.

رییس شورای اسلامی شهرستان سراوان افزود:حل معضلات و مشکلات مردم  فقط به دولت (رهبری و ریاست جمهوری) ختم نمیشود و باید همه  مسوولان که وظیفه خدمت  به مردم را بر دوش میکشند صادقانه و بی منت به مردم خدمت کنند  و خدمت به مردم را تنها وظیفه  رهبری و ریاست جمهوری ندانند جا دارد مسوولان شهرستان اندکی از پشت میزهایشان  تکانی به خود بدهند و در کوچه و خیابانهای شهر تردد کنند و به معضلات حوزه های خود رسیدگی کنند حتما که نباید بگوییم دولت دولت!

وی گفت : آیا در طی این ۲۷ سال  هیچ مسوولی در این شهرستان نبوده که  مشکلات این سه شهرک را بازگو  و برای رفع آن تلاش کند؟ اگر مسوولی مشکلی را در حوزه خود مشاهده نمود جا دارد برای رفع ان از مقامات بالاتر کمک بگیرد  و برای رفع آن  تلاش کند. نه اینکه دست روی دست بگذارد تا ماه ها و سالها سپری شوند و  تمام تقصیر ها را گردن دولت بیندازد اگر هر مسوولی  پیگیر معضلات و مشکلات حوزه خود می بود قطعا و یقینا  پیشرفت هایی مشاهده می شد.

وی گفت : اینجانب بعنوان رییس شورای اسلامی  شهرستان مرزی سراوان از ساکنین این سه شهرک  عذر خواهی کرده  و در حد توانم با همکاری شورای شهر  و دیگر مسوولین ذیربط برای رفع این مشکل  تلاش و پیگیری خواهم نمود.

درازهی رییس شورای اسلامی شهرستان سراوان بیان کرد: شهرستان سراوان در فاصله ۳۳۴ کیلومتری مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است ولی به دلیل کم توجهی و یا بی توجهی برخی مسئولان و عدم توجه کافی به توسعه راه های مواصلاتی، مردم این شهرستان را بسیار گله مند کرده است.

وی افزود: وضعیت بیشتر جاده های روستای سراوان به خصوص محور سراوان_ کوهک، سراوان به کلپورگان  و سراوان به دهستان کله گان و... و. متاسفانه وضعیتی بغرنج دارند.

درازهی گفت: با وجود بازارچه مرزی کوهک و ترانزیتی بودن مسیر کوهک به سراوان و فرسوده بودن این جاده  می طلبد  که مسیر  سراوان تا کوهک اسفالت گرم شود زیرا  بدلیل  ترانزیتی بودن مسیر و شلوغی این جاده  و فرسوده بودن  اسفالت همواره شاهد تصادفات زیادی هستیم.

بارانی درازهی  رییس شورای اسلامی شهرستان مرزی سراوان خطاب به وزیر راه و شهرسازی  و رییس سازمان بودجه و برنامه ریزی  افزود: باید در رابطه با  عدم آسفالت مسیر های خاکی و پروژه های نیمه تمام و تخصیص اعتبار  به  راه های  سراوان بخصوص راه های روستایی این شهرستان  برنامه ریزی دقیقی  صورت گیرد، در غیر این صورت  باید  هر هفته یا هرماه شاهد تصادفات و به خطر افتادن جان عزیزانمان باشیم.

به هرحال وضعیت بغرنج جاده های شهرستان سراوان به گونه ای است که حتی داد متولیان راه ها را نیز درآورده است که امیدواریم مسئولان استان و تهران هرچه سریعتر به فکر  رفع مشکل راه های ارتباطی شهرستان مرزی سراوان  باشند که  بخشی از غبار محرومیت مردم سراوان  ناشی از نبود راه مناسب برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و سایر نیازمندی های آنان است.

وی بیان داشت: شهرستان سراوان بیشترین مرز خاکی را با کشور پاکستان داراست به همین دلیل، مصوب شدن مرز کوهک به عنوان مرز بین المللی در شهرستان سراوان، علاوه بر رونق اقتصادی در منطقه می تواند زمینه ترانزیت کالا از اروپا به شرق آسیا را فراهم کند .

درازهی گفت با توجه به وجود فرودگاه در شهرستان مرزی سراوان اگر مرز کوهک بعنوان مرز بین المللی مصوب گردد و مردم با روادید به تجارت و رفت و آمد بپردازند و تجار خارجی به این شهرستان سفر کنند این شهرستان از بن بست خارج شده وباعث رونق اقتصادی مردم می شود.

درپایان درازهی تصریح کرد: با توجه به پیگیری های صورت گرفته اینجانب ازسوی مسوولین ذیربط در رابطه با پوشش آسفالت گرم جاده سراوان به کوهک و بین المللی  شدن مرز کوهک  قول مساعد داده شده است که در اینده ای نزدیک با تامین و تخصیص اعتبارات ملی این اقدامات  برای رفاه حال مردم عملی خواهد شد اما از وعده تا عمل گویا راهیست طولانی و این وعده هایی بی سرانجام است وبس و بهتر بگویم یک دست صدا ندارد.

بارانی درازهی رییس شورای اسلامی شهرستان سراوان در پایان از استاندار مردمی و توانمند سیستان و بلوچستان که توجهی ویژه به مسایل و مشکلات مردم دارد تقدیر و تشکر نمود واز ایشان خواستار تخصیص اعتبار برای شهرداری وراه و شهرسازی و ... شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.