شهروز برزگر گفت: تحریم خرید نفت و گاز ایران بازتاب‌های وسیعی را درخصوص نگرانی افزایش قیمت این انرژی‌ها در پی دارد. تصمیماتی که آمریکایی‌ها یکجانبه می‌گیرند برخلاف قوانین تجارت آزاد بین المللی است، مطمئناً در آینده با افزایش قیمت بنزین در اروپا همه متوجه تبعات این تصمیم اشتباه خواهند شد.

تحریم نفتی ایران افزایش قیمت را در پی دارد/ در هر شرایطی نفت را به فروش می‌رسانیم

شهروز برزگر کلشانی نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار «قدس آنلاین» درباره تحریم نفتی ایران از سوی آمریکایی ها، اظهار داشت: مطمئنا فروش نفت ما زیر یک میلیون بشکه در ماه نخواهد بود. آمریکا با این اقدام موجبات مشکل و محدود شدن خرید نفت برای کشورهایی مانند چین، هند و ژاپن را فراهم کرد. اقدامات آمریکایی ها راه به جایی نخواهد برد و این اقدام آنان به مذاق کشورهای مصرف کننده نفت خوش نیامد.

شهروز برزگر افزود: تحریم نفتی ایران همچنین افزایش قیمت نفت را در پی خواهد داشت؛ ایران یکی از کشورهای تعیین کننده در حوزه قیمت نفت و یکی از تولیدکنندگان بزرگ در حوزه نفت و گاز محسوب می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین تصریح کرد: تحریم خرید نفت و گاز ایران بازتاب های وسیعی را درخصوص نگرانی افزایش قیمت این انرژی ها در اروپا و حتی افزایش قیمت بنزین در خود آمریکا در پی دارد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: به این راحتی نیست که مکانیسم بازار خرید و فروش نفت تغییر کند و تصمیماتی که آمریکایی ها یکجانبه می گیرند برخلاف قوانین تجارت آزاد بین المللی است؛  مطمئناً در آینده با افزایش قیمت بنزین در اروپا همه متوجه تبعات این تصمیم اشتباه خواهند شد.

این نماینده مجلس ابراز کرد: عربستان هم باید به این نکته توجه کند که بازار نفت یک بازار عرضه و تقاضاست و معلوم نیست که دیگر کشورها خواهان خرید نفت از این کشور باشند که دولت عربستان مدعی شده خلا عدم فروش نفت ایران را پر خواهد کرد. از سوی دیگر تحولات منطقه ای نیز نقشی تعیین کننده در بازار نفت دارد. در هر حال ایران نفت خود را به فروش می رساند و عربستان و قطر هم می توانند تحرکات خود را داشته باشند اما نتیجه مطلوب خود را دریافت نخواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.