مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: طی دوران بعد از انقلاب در تمام دولت‌ها تلاش‌های زیادی برای ارتقای سطح معیشت و منزلت معلمان انجام شده اما شرایط فعلی، شرایط مطلوبی نیست و انتظار ما این است که همکاری بین دولت و مجلس منجر به ارتقای سطح معیشتی و منزلتی فرهنگیان شود.

سطح معیشت و منزلت معلمان مطلوب نیست
به گزارش قدس آنلاین، قاسم‌علی خدابنده در جلسه شورای اداری استان که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش در خصوص عدالت آموزشی و جنسیتی به ویژه در مناطق محروم و مرزی فعالیت‌های بسیاری را به خصوص در خراسان انجام داده است.
وی ادامه داد: شعار سال تحصیلی ما «مدرسه زندگی، نشاط، پویایی و عدالت آموزشی» بوده است. خراسان رضوی با بهره‌گیری از تجارب بیش از ۸۴ هزار نفر فرهنگی در حال انجام کار خدمت‌رسانی و تعلیم و تربیت به یک میلیون و ۲۳۰ هزار دانش‌آموز در بیش از ۱۰ هزار فضای آموزشی است.
خدابنده افزود: با همت و تلاش این افراد افتخارات و توفیقات بسیاری در عرصه‌های مختلف آموزشی، تربیتی و پرورشی نصیب آموزش و پرورش استان و کشور شده است. در حوزه‌های سلامت، بهداشت و تربیت بدنی، در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی، در حوزه‌های قرآن، عترت و نماز و در حوزه‌های علمی، المپیادها، جشنواره‌ها و کسب رتبه‌های کنکور اول تا سوم برای استان، آموزش و پرورش خراسان رضوی از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: اعتقاد همه ما بر این است که مسیر توسعه پایدار تمام کشورها و جوامع از آموزش و پرورش می‌گذرد زیرا سرمایه‌های انسانی باید در آموزش و پرورش آموزش ببینند. هرچقدر به آموزش و پرورش توجه کنیم، آینده توسعه و پیشرفت کشور تضمین شده‌تر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه نقش فرهنگیان در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی بعد از دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: برگزاری انتخابات چندگانه در کشور به همت فرهنگیان انجام شده و اگر فرهنگیان در یکی از انتخابات حضور نداشته باشند، برگزاری انتخابات سخت خواهد بود.
خدابنده ادامه داد: فعالیت‌های بسیاری که در عرصه‌های اجتماعی توسط فرهنگیان انجام می‌شود، موجب شده که قشر فرهنگی به عنوان قشری مورد اعتماد و مرجع در کشور مطرح باشد. ارائه خدمات به دانش‌آموزان در فضاهای آموزشی که به همت خیرین و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس انجام گرفته، قابل تقدیر است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برای رسیدن به اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت، تکالیف و ماموریت‌هایی برعهده سایر نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌ها گذارده شده که مدیران دستگاه‌ها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند و در تربیت نیروی انسانی یاری‌گر ما باشند که این افراد در آینده کشور را خواهند ساخت.
وی اضافه کرد: در طی دوران بعد از انقلاب در تمام دولت‌ها تلاش‌های زیادی برای ارتقای سطح معیشت و منزلت معلمان انجام شده اما شرایط فعلی، شرایط مطلوبی نیست و انتظار ما این است که همکاری بین دولت و مجلس منجر به ارتقای سطح معیشتی و منزلتی فرهنگیان شود.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.