همدان - ربیعه علی محمدی از مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران (بیت الزهرا) شهرستان همدان بازدید کرد.

نقش چشمگیر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ربیعه علی محمدی مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان با رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران و معاونت آموزش، پژوهش و برنامه ریزی این اداره کل دیدار و گفتگو کرد.

در  این نشست نیز مرضیه قرائتی رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران شهرستان همدان ضمن ارائه گزارش عملکرد انجام شده در سال ۹۷، تعهدات آموزشی در سال جاری را نیز تشریح کرد.

قرائتی با اشاره به فعالیت واحد مشاوره و رهگیری مستقر در مرکز بیان کرد:کارآموزانی که قبلا دوره های مهارتی را گذرانده اند  وضعیت اشتغال توسط این واحد در حال پیگیری است.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران شهرستان همدان از برگزاری کارگاه آموزش روستایی در روستای آبشینه همدان خبر داد و افزود:این کارگاه در راستای آموزش های مهارتی در مناطق محروم در رشته های فناوری اطلاعات، صنایع دستی و طراحی دوخت در حال بهره برداری و آموزش است.

بانوان در گذراندن دوره های مهارتی حضور پررونق تری دارند

در ادامه رضا زارعی معاونت آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: طبق آمار موجود بانوان در گذراندن دوره های مهارتی حضور پررونق تری دارند.

زارعی بیان کرد : این اداره کل برنامه ریزی آموزشی را مطابق رسته های شغلی که در استان از اولویت  برخورار هستند را اجرا می کند.

می توانیم برندهای همدان را معرفی کنیم

ربیعه علی محمدی مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان با اشاره به وجود صنایع مهم و تولیدکنندگان در استان مطرح کرد: با راه اندازی نمایشگاه و دعوت از تولید کنندگان و صاحبان صنایع می توانیم برندهای همدان را معرفی کنیم.

علی محمدی بیان کرد: افراد مهارت دیده در فنی و حرفه ای سریعتر جذب بازار کار می شوند.

وی استفاده از قوانین مشاغل خرد را مطرح ساخت و افزود: قوانین دست و پا گیر موجب گریز تولیدکنندگان می شود.

علی محمدی  از سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان یکی از سازمان های افزایش دهنده اعتماد به نفس یاد کرد و گفت:اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی درجامعه دارد.

شایان ذکر است در پایان وی از کارگاههای آموزشی این مرکز بازدید بعمل آورد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.