عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تصمیم آمریکا در به صفر رساندن صادرات نفتی ایران شکست خواهد خورد.

 صادرات نفت ایران به صفر نمی‌رسد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، محمدابراهیم رضایی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تصمیم جدید ترامپ مبنی بر تمدید نکردن معافیت‌های نفتی ایران، اظهار داشت: تلاش‌های آمریکا در به صفر رساندن صادرات ایران به جایی نخواهد رسید. چراکه مسئولین و متخصصین ما برای این موضوع خود را آماده کرده‌اند و با تدابیر اندیشیده شده این بار نیز آمریکا شکست خواهد خورد.

وی با بیان اینکه هر چند آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا با فضاسازی رسانه‌ای القا کنند که فروش نفت ایران به صفر می‌رسد،گفت: آنها در این کار موفق نمی‌شوند، چرا که ایران همواره مشتری نفت خود را در دنیا داشته و دارد و کشوری است که سال‌های طولانی به‌ عنوان صادرکننده‌ نفت شناخته شده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با بیان اینکه شرایط بین‌المللی به گونه‌ای است که منافع بر روابط دو جانبه کشورها اثرگذار است، ادامه داد: در حال حاضر نیز کشورهای اعلام کرده‌اند که تحریم‌های آمریکا را قبول ندارند بنابراین ما از فروش فعلی نفت فاصله نخواهیم گرفت.

رضایی با بیان اینکه آمریکا با این اقدام جنگ اقتصادی تمام عیار را علیه ما به راه انداخته است، تصریح کرد: بنابراین باید در شرایط فعلی سازو کارها به گونه‌ای فراهم شود تا از ظرفیت رایزنی و دیپلماسی ایران با سایر کشورها استفاده شده و از فرصت‌های ممکن بیشترین بهره‌برداری انجام شود.

منبع: تسنیم

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.