خراسان شمالی-علی مستوفیان گفت: بیش از ۵ هزار عنوان کتاب، فصلنامه و مجله تخصصی و پژوهشی در زمینه‌های باستان‌شناسی، مرمت، معماری، هنر و... و نیز نسخ مربوط به آرشیو اسناد و مدارک فنی و گزارش های پژوهشگران از بناهای تاریخی استان در مرکز اسناد میراث فرهنگی نگهداری خواهد شد.

مرکز اسناد میراث فرهنگی خراسان شمالی راه اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، علی مستوفیان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از راه اندازی مرکز اسناد استان در محل مجموعه فرهنگی-تاریخی مفخم بجنورد خبر داد.

وی اظهار داشت: این مرکز در خراسان شمالی در راستای تحقق ماده ۳ از وظایف سازمان میراث فرهنگی کشور مبنی بر ایجاد مرکز اسناد و مدارک میراث فرهنگی کشور نظیر مجموعه گزارش های علمی، نقشه ها و عکس های بناها و... راه اندازی می شود.

مستوفیان با بیان اینکه علاقه مندان، دانشجویان و پژوهشگران به منظور فعالیت های علمی و تحقیقاتی خود می توانند از منابع این مرکز بهره مند شوند، افزود: این مرکز در محل مجموعه فرهنگی- تاریخی مفخم بجنورد راه اندازی می شود.

وی تصریح کرد: بیش از ۵ هزار عنوان کتاب، فصلنامه و مجله تخصصی و پژوهشی در زمینه‌های باستان‌شناسی، مرمت، معماری، هنر و... و نیز نسخ مربوط به آرشیو اسناد و مدارک فنی و گزارش های پژوهشگران از بناهای تاریخی استان در این مرکز نگهداری خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: ۷۰ کار پژوهشی و مطالعاتی توسط مشاوران میراث فرهنگی تا کنون در این حوزه انجام شده است.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.