مدیرعامل مؤسسه خدمات دارویی رضوی گفت: موسسه خدمات دارویی رضوی در مسیر خودکفایی دارویی کشور قدم برمی‌دارد.

موسسه خدمات دارویی رضوی در مسیر خودکفایی دارویی کشور قدم برمی‌دارد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی هاشمی‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری مؤسسه خدمات دارویی رضوی اظهار داشت: موسسه خدمات دارویی رضوی در سال ۱۳۶۲ فعالیت خود را به صورت آموزشی آغاز کرده و آموزش، فعالیت به صورت غیرانتفاعی، ارائه خدمات رایگان و کمک به افراد بی‌بضاعت از اهداف این مجموعه است.

وی با اشاره به توزیع رایگان دارو برای افراد بی‌بضاعت خاطرنشان کرد: مؤسسه خدمات دارویی رضوی در سال ۱۳۶۲ به عنوان مرکز داروهای مختلف به ویژه داروهای کمیاب طراحی شده و در حال حاضر این مؤسسه ارائه دهنده خدمات شیمی درمانی شرق کشور است، مجموعه مذکور تنها داروخانه‌ای با کمترین میزان وابستگی به آی تی است.

مدیرعامل موسسه خدمات دارویی رضوی گفت: این مرکز بر اساس نیازهای افراد در کشور خدمات مختلفی را ارائه می‌کند، مؤسسه خدمات دارویی رضوی از سال ۸۳ فعالیت خود را در بخش گیاهان دارویی نیز آغاز کرده و با مشورت از دکتر داروساز این حوزه گسترش یافت، استقبال بسیار مطلوبی از سوی شهروندان در ارتباط با داروهای گیاهی صورت پذیرفت.

وی تصریح کرد: حوزه آموزشی و پژوهشی این مجموعه فعالیت خود را همچنان ادامه می‌دهد، همچنین مؤسسه خدمات دارویی رضوی تاکنون در ارتباط با مقابله با تحریم و پر کردن خلل‌های موجود در کشور فعالیت بسیاری انجام داده و در اغلب مواقع موفق عمل کرده است، در حوزه واردات داروهای مختلفی در چارچوب مشخص وارد شده اند.

هاشمی‌نژاد بیان کرد: مؤسسه خدمات دارویی رضوی با اصل «سلامت‌محوری» و ارائه محصولات با بهترین کیفیت تاکنون پیش رفته و سعی بر تهیه دارو از مناسب‌ترین مناطق داریم تا نیازهای افراد تا حد امکان تأمین شود، فعالیت‌های متعدد این مجموعه سبب خروج از مبحث کیفیت نشد.

وی عنوان کرد: تمامی متولیان این مرکز تلاش خود را برای وجود مجموعه به روز به‌کار می‌برند و فعالیت خود را مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری انجام می‌دهند، در حوزه واردات علاوه بر وارد کردن محصول، دانش تهیه آن را نیز کسب کردیم تا در شرایط بعدی بتوانیم به صورت خودکفا دارو تولید کنیم، تاکنون مواردی از آن محقق شده است.

مدیرعامل مؤسسه خدمات دارویی رضوی ادامه داد: به طور کلی ۱۰ درصد از حجم داروهای موجود وارداتی هستند، کالاهای دارای مجوز صدور نیز به سایر مناطق صادر می‌شوند، شکل ارائه خدمات این مؤسسه با سایر مراکز متفاوت است که چنین تمایزی حاصل ۹ ماه تلاش متولیان بوده است، این تفاوت‌ها برای ایجاد آرامش روانی بیمار به وجود آمده است.

وی افزود: تمامی فعالیت‌های کارمندان این مؤسسه قابل مشاهده بوده و بیماران دلیل معطلی خود را متوجه می‌شوند، همچنین پلاستیک‌های موجود در این مؤسسه تجزیه‌پذیر بوده و به محیط زیست باز می‌گردند، علاوه بر موارد مذکور قرار بر استفاده از پنل‌های خورشیدی برای تأمین برق این منطقه شده است.

هاشمی‌نژاد اظهار داشت: در سال گذشته ۸.۵ میلیارد تومان دارو طراحی شد، بیماران مراجعه کننده عمدتاً دارای بیماری خاص هستند، بنابراین می‌توانند بدون مراجعه به این محل دارو را خریداری کرده و درب منزل خود تحویل بگیرند، در صورت نبود داروی مورد نیاز بیمار، واردات آن را پیگیری کرده و پس از آن با بیمار برای تحویل دارو به وی تماس می‌گیریم، سایت مؤسسه خدمات دارویی رضوی روزانه ۵ هزار مراجعه کننده دارد.

عبدالله فیروزی معاون واردات مؤسسه خدمات دارویی رضوی نیز در این جلسه اظهار داشت: در ابتدای سال ۱۳۹۰ مجموعه خدمات دارویی رضوی به دلیل وجود تحریم‌ها تصمیم ورود به حیطه بازرگانی خارجی دارو داشت و این امر را محقق ساخت، توسط این امر با رعایت تولید کالای داخلی و عدم رقابت با بخش خصوصی نیازهای عموم را فراهم ساخت.

وی تصریح کرد: مجوزهای لازم کسب شده و در حال حاضر این مرکز در چارچوب قوانین موجود در سازمان و کشور فعالیت خود را ادامه می‌دهد، بحث سلامت محوری از مباحث حائز اهمیت در مؤسسه رضوی است، همچنین این مجموعه برای انجام صفر تا صد امور در داخل کشور در تلاش است.

فیروزی خاطرنشان کرد: تا حد امکان هیچ قسمت از فعالیت‌ها برون سپاری نمی‌شود تا بتوان حداکثر نظارت را بر داروها داشت، عمده فعالیت مجموعه رضوی در جهت تأمین داروهای مورد نیاز بازار است، مشکلات متعددی در کشور به وجود آمده که با ورود این بخش بهبود یافته است.

معاون واردات مؤسسه خدمات دارویی رضوی گفت: با وجود افزایش تحریم‌ها، به دلیل توانایی بسیار همکاران در مؤسسه خدمات دارویی رضوی، خلل‌های چندانی در زمینه دارویی مشاهده نشده است، برای واردات و صادرات نیز در بحث انتقال پول دقت لازم وجود داشته و پول‌ها توسط بانک‌های مشخصی جابه‌جا می‌شوند.

وی عنوان کرد: مؤسسه خدمات دارویی رضوی قصد ارائه خدمات با بهترین کیفیت و کمترین قیمت را دارد، تلاش متولیان بیش از حد انتظار بوده و استانداردها بیش از آنچه که باید رعایت می‌شود، باید فعالیت‌ها دقیق و با اطمینانا انجام شود، از سال گذشته در بحث رونق تولید تلاش کردیم و امسال فعالیت خود را در این زمینه افزایش دادیم.

غلامحسین سالاری؛ مشاور دارویی مؤسسه خدمات دارویی رضوی نیز در این جلسه اظهار داشت: مراکز خدمات دارویی رضوی مأموریتی استثنایی را بر دوش ما گذاشته است، تمامی متولیان نظیر هیئت مدیره، مدیرعامل و نظایر این موارد سعی بر ارائه خدمات با بهترین کیفیت را داشتند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس خودارزیابی‌های داخل مجموعه، کاستی‌هایی در بخش‌های مختلف مانند معطلی بیمار و مانند این موارد وجود داشته که به مرور زمان مرتفع کردیم، تمامی مسئولان فنی و کارکنان داروخانه به انجمن داروسازان مراجعه کردند و اقدامات لازم انجام شده است.

سالاری تصریح کرد: نتایج مطلوبی مشاهده شد و آموزش به ارتقاء کمک کرد، در حال حاضر دانشجویان نخبه با این مجموعه همکاری به عمل آوردند، متولیان به دنبال حفظ استانداردها رفتند و این امر در مجموعه خدمات دارویی رضوی محقق شد، در حال حاضر به آنچه که تلاش داشتیم برسیم رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: رضایت بیمار و مراجعه پزشکان نشان دهنده رشد و بهبود فعالیت‌های مجموعه خدمات دارویی رضوی شده است، از ابتدای فعالیت تاکنون این مجموعه توانست در مباحث مختلفی نظیر اهتمام و اشتغال جایگاه ویژه‌ای را برای خود تعیین کند، هدف ما رضایت مراجعه کنندگان است.

مشاور دارویی مؤسسه خدمات دارویی رضوی افزود: باید فعالیت‌ها با محوریت حفظ احترام و کرامت به مراجعه کنندگان باشد، به همین منظور خدمات غیر حضوری راه اندازی شده و بیمار نیازی به حضور مستقیم ندارد، افراد می‌توانند با تماس تلفنی به مرکز و درخواست مشاوره، پس از هماهنگی با مسئولان مربوطه، نیازهای خود را تأمین کند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.