قزوین_ حکمت الله داودی گفت: : ۱۴۷میلیارد تومان برای ساخت پل امام رضا (ع) هزینه شده است و این پل در هفته شورا به طور رسمی افتتاح می شود.

پل امام رضا(ع) قزوین به طور رسمی در هفته شورا افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حکمت الله داودی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین روز یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت روز شوراهای اسلامی شهر و روستا در سالن مفاخر شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: مشارکت های مردمی و سرمایه گذاری ها به ما کمک می کند تا سرمایه گذاری ها را انجام دهیم.

وی با اشاره به عملکرد شورای اسلامی شهر در دوره پنجم افزود: فعالیت شورا از فروردین سال ۹۶ شروع کرده و در تمام حوزه ها وارد شده است و فعالیت های مختلفی در سازمان فرهنگی ورزشی همچون توجه به آسیب های اجتماعی و سایر موضوعات از جمله ورزش همگانی شده است.

 داودی یادآور شد: در حال حاضر ۲ لایحه مهم در مجلس در حال بررسی بوده که یکی از آنها مدیریت یکپارچه شهری است و در صورت تصویب، بسیاری از مشکلات موجود برای ساماندهی سازمان های شهرداری برطرف می شود و لایحه درآمدهای پایدار نیز کمک می کند تا حداقل، شرایط درآمدی شهرداری ها به ویژه در دوران بحران به یک ثبات و تعادل نسبی برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: شورای پنجم از همان ابتدای فعالیت، همواره علاوه بر ایفای وظایف در همه موضوعات شهری از جمله فضای سبز و زیبا سازی و حمل و نقل و ترافیک، موضوعات فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی را هم مورد توجه جدی قرار داده و ایجاد فضای پارک در برخی نقاط، ایجاد جاده سلامت به عنوان پرفت و آمدترین محل رفت و آمد، راه اندازی پل طبیعت در آینده ای نزدیک، ایجاد فضای دوچرخه سواری، توجه به حمل و نقل عمومی از جمله اقدامات شورا و توسعه حمل و نقل عمومی شهری با خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید اسکانیا و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از دیگر اقدامات انجام شده مدیریت شهری قزوین از جمله این اقدامات بوده است.

وی، احداث پل طبیعت در تکمیل جاده سلامت و ایجاد ۳۵ کیلومتر فضای ویژه دوچرخه سواری را نیز از برنامه های مورد توجه شهرداری برای تقویت روحیه نشاط و تندرستی در بین شهروندان قزوینی در سال جاری یاد کرد. 

داودی عنوان کرد: بودجه در بخش عمرانی سال گذشته شامل ۴۴۳ میلیارد تومان در سال گذشته بوده است و تلاش کردیم بودجه های عمرانی را افزایش دهیم و در سال گذشته به علت نبود شرایط مالی متوقف نشد و دو پروژه جدید به آنها اضافه شد و تمام پروژه ها به بهره برداری رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین مطرح کرد: ۱۴۷میلیارد تومان برای ساخت پل امام رضا (ع) هزینه شده است و این پل در هفته شورا به طور رسمی به بهره برداری می رسد و در سالجاری ترافیک و توقف در محدوده نداشته ایم و در آینده با اتصال این پل به پل ابوترابی و در ادامه به ارنجک، بسیاری از مشکلات دسترسی شهروندان از شمال به جنوب شهر تسهیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه ساخت پل امام رضا(ع) قزوین با کارشناسی  صورت گرفته است، اضافه کرد: با وجود آن که مشاور طرح، به گونه ای طراحی کرده بود که از وسط باغستان گذر می کرد اما در بازدیدها و بررسی های انجام شده توسط مدیریت شهری در نقشه جدید تغییرات اساسی در مسیر آن داده شد تا کمترین آسیب به باغات سنتی برسد.

داودی تصریح کرد: تغییرات اساسی در مسیر انجام شد و از قسمت هتل کشاورز مسیر تغییر کرده است و کمترین آسیب به قسمت های باغستان را می زند و تلاش کردیم این مسیر را تغییر دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به دهکده طبیعت قزوین مطرح کرد: در بوستان باراجین از جمله دهکده طبیعت آن نیز که از فضاهای تفرجگاهی بزرگ در شهر قزوین محسوب می شود، زیرساخت های رفاهی و تفریحی قابل توجهی اجرا شده است و طرح سافاری پارک و هفت دره در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه دره آن تکمیل شده و پیش بینی می شود که چهار دره باقی مانده نیز تا پایان سالجاری انجام شود.


انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.