مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی گفت: فرودگاه گناباد در دهه ی فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

فرودگاه گناباد در دهه ی فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر قاسم‌زاده در این خصوص گفت: احداث فرودگاه گناباد از سال ۹۰ آغاز شده، و یکی از مسایل مهمی که در احداث این فرودگاه مدنظر بوده، بحث‌های امدادرسانی است، چراکه گناباد منطقه ی زلزله خیزی است و در گذشته هم یک باند امداد و نجات در آنجا احداث شده بود.
وی با بیان اینکه فرودگاه گناباد با مساحت ۲۷۵ هکتار در خارج از شهر گناباد قرار دارد، ادامه داد: هزینه ی احداث این فرودگاه ۲۰ میلیارد تومان است که تا کنون ۱۳.۵ میلیارد تومان هزینه شده و تا دهه ی فجر تکمیل می‌شود.
مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی ساخت ترمینال این فرودگاه ۴۰ درصد بوده و بیشتر بخش‌های دیگر تقریبا تکمیل شده است، اظهار کرد: فرودگاه گناباد فقط فرودگاه این شهرستان نیست و بیش از یک میلیون نفر در ۱۲ شهر جنوبی خراسان رضوی و شهرهای شمالی خراسان جنوبی از آن بهره‌مند می‌شوند.
قاسم‌زاده افزود: فرودگاه گناباد به دلیل شرایط اقتصادی منطقه و کارخانه‌هایی که در آن نواحی احداث شده یا در حال احداث می باشد، موتور محرکه ی خوبی برای رونق اقتصاد آنجا است.
مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی با بیان اینکه احتمال تعطیلی و رکود فرودگاه گناباد وجود ندارد، افزود: طبق نظر مسؤولان منطقه، تقاضای لازم برای پرواز وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود، رونق خوبی داشته باشد.
قاسم‌زاده گفت: تعداد، ظرفیت و مقصد پروازهای گناباد بعد از بهره برداری تعیین می‌شود و اکنون تصمیمی برای آن گرفته نشده است.
وی خاطرنشان کرد: اولویت ما اتمام پروژه‌های نیمه تمام است و در حال حاضر هیچ‌گونه برنامه‌یی برای احداث فرودگاه جدیدی در خراسان رضوی نداریم.
گناباد از شهرستان‌های جنوبی خراسان رضوی در فاصله ی ۲۷۰ کیلومتری از مشهد و ۲۱۰ کیلومتری بیرجند واقع شده است.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.