رئیس جمعیت هلال‌احمر کاشمر گفت: ظرفیت انبار هلال‌احمر این شهرستان جوابگوی نیاز منطقه نیست.

انبار هلال‌احمر کاشمر جوابگوی نیاز این شهرستان نیست
به گزارش قدس آنلاین، احمد رضاپور عنوان کرد: هلال‌احمر کاشمر از سال ۱۳۳۸ تاسیس شده است و در حال حاضر ۱۲ نیروی انسانی در آن فعال هستند. در حوزه داوطلبان، جوانان و امداد و نجات بالغ بر ۴ هزار نفر عضو دارد که از این تعداد تقریبا ۲۰۰ نفر عضو فعال به شمار می‌روند و در صورت فراخوان می‌توان از توان آنان استفاده کرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کاشمر ادامه داد: این اعضا در قالب تیم‌های مختلف سازماندهی شده‌اند. همچنین در حوزه جوانان ۵۲ کانون در حوزه‌های طلاب، دانشجویی، آزاد، غنچه‌های هلال و روستایی سازماندهی شده‌اند.

وی از فعال بودن سه خانه داوطلب در روستای فرح‌آباد و دو مرکز دیگر در خود شهر خبر داد و گفت: تیم‌های امدادی نیز در حوزه‌های آوار، سیلاب، کوهستان، درمانی و واکنش سریع و تیم توانا که مخصوص بانوان است، سازماندهی شده‌اند.

وی بیان کرد: اکنون هلال‌احمر کاشمر دارای دو خوردوی وانت، دو خودروی سواری، یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه ست نجات است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کاشمر در ادامه ظرفیت انبار شعبه را ۳۰۰ متر مربع اعلام کرد و افزود: به رغم این که بر اساس استاندارد معادل دو درصد جمعیت شهرستان‌ باید اقلام امدادی در انبار ذخیره شود اما ظرفیت فعلی جوابگوی شهرستان نیست و با استاندارد فاصله زیادی داریم.

وی عنوان کرد: امیدواریم در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای تکمیل مجتمع امدادی فرهنگی که دارای انبار ۱۶۰۰ متری است، اعتباراتی تخصیص یابد.

رضاپور گفت: در حال حاضر موجودی انبار هزار دستگاه چادر، ۱۵۰۰ تخته پتو و هزار تخته موکت است و در صورت نیاز از شهرستان‌های معین هم کمک گرفته می‌شود.

وی اظهار کرد: ایران یکی از کشورهایی است که براساس برآوردهای صورت گرفته در زمینه بلایای طبیعی و غیر طبیعی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد. از تعداد ۴۳ مورد بلای طبیعی که به بشر آسیب می‌زند حدود ۳۰ مورد آن به مناطق مختلف ایران آسیب می‌رساند که سیل از آن جمله است.

وی گفت: با توجه به این که حادثه خبر نمی‌کند همه باید آمادگی رویارویی با حوادث را داشته باشیم چون تنها راه کاهش خسارت حوادث انجام اقدامات پیشگیرانه است.

رئیس جمعیت هلال احمر کاشمر افزود: باید فراگیری آموزش‌های لازم جدی گرفته شود، اگر هر یک از شهروندان آموزش‌های اولیه را فرا گیرند در بلایای طبیعی و در مواقع بحرانی می‌توانند کمک خوبی به امداد رسانان داشته باشند.

وی عنوان کرد: وقتی در مواقع بحرانی شهروندانی آگاه و مطلع داشته باشیم و بدانند چگونه باید عمل و کمک کنند، بسیاری از مشکلات کاهش خواهد یافت.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.