عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد اروپایی ها باید حمایت همه جانبه خودشان از شرکت‌ها در برابر آثار فراسرزمینی تحریم‌های ایالات متحده را علنی مطرح کنند.

لزوم حمایت همه جانبه اروپایی‌ها از شرکت‌ها در برابر آثار فراسرزمینی تحریم‌های آمریکا

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، ابوالفضل حسن‌بیگی با اشاره به روند تحقق وعده های اروپایی ها در اجرا و ایجاد کانال مالی اینستکس، گفت: طرح مسئله اینستکس‌ و سفر رییس این گروه به کشورمان می تواند اقدام مثبتی تلقی شود اما باید اذعان کرد که تعهدات طرف های برجامی بیش از یک رفت و آمد و بیان وعده ها است.

اروپایی ها صرفا در گفتگوهای سیاسی به اهمیت برجام اشاره می کنند

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان به اینکه اروپایی ها صرفا در گفتگوهای سیاسی به اهمیت برجام اشاره می کنند اما در واقعیت عرصه میدانی هیچ اقدام رو به رشدی مشاهده نمی شود، تصریح کرد: در واقع طرف های برجامی باید به تحقق مولفه هایی مانند تسهیل فروش نفت، عادی‌سازی روابط تجاری و اقتصادی، رفع تحریم‌ها و ... بپردازند تا نشان دهند که در عمل نیز به تعهداتشان پایبند هستند.

وی با تاکید بر اینکه امروزه آثار تحریم های یکجانبه و ظالمانه ایالات متحده را می توان مشاهده کرد از این رو اروپایی ها طبق تعهدی که دارند باید برای خنثی کردن این تهدیدها اقدامی انجام دهند، ادامه داد: در واقع باید اذعان کرد قرار نیست فقط کشورمان هزینه های برجام را پرداخت کند بلکه اروپایی ها نیز باید به قرارداد بین المللی برجام پایبند باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: به نظر می رسد اروپایی ها در اولین اقدام باید حمایت همه جانبه خودشان از شرکت‌ها در برابر آثار فراسرزمینی تحریم‌های ایالات متحده را علنی کنند تا این کشور نیز بداند که در عرصه بین الملل دیگر نمی تواند به طور یکطرفه اقدامی انجام دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیداواریم در آینده ای نزدیک شاهد اقدامات عملی اروپایی ها در مواجهه با برجام باشیم.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه ای با شبکه فاکس نیوز به اینستکس و مطالبات ایران از طرف اروپایی اشاره کرد و گفت: اروپایی‌ها یکسال فرصت داشتند و متاسفانه اقدام عملی نکردند؛ انتظار ما این است که نشان دهند این طور نیست و فکر نمی‌کنم فرصت زیادی برای آنها مانده باشد.

منبع: خانه ملت

پایان پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.