سرپرست معاونت پارلمانی حقوقی و امور استان‌های سازمان نظام روان شناسی کشور گفت: باید خیمه و عمود روانشناسی معنوی در مشهد برپا شود.

۹۴درصد طلاق ها در کشور توسط خانم ها ارائه می شود

به گزارش قدس آنلاین، در همایش گرامی داشت روز روانشناس ومشاور در تالار شهرمشهد ، اصغر عبداللهی  سرپرست معاونت پارلمانی حقوقی و امور استان‌های سازمان نظام روان شناسی کشور گفت: سازمان نظام روانشناسی ۲۵۰ هزار دانش آموخته در کشور  دارد که ایجاد وفاق  و تعامل بین آنان، نقش تاثیر گذاری در روند اداره کشور خواهد داشت زیرا روانشناسی یک موضوع فراگیر در زندگی مردم می باشد.

وی با بیان اینکه برای زندگی بهتر باید با روانشناسی انس گرفت، تصریح کرد: امروزه سلامت روان و روانشناسی یک موضوع همه جانبه  است و در بیش از ۸۰ رشته نقش آفرینی می کند ، به طوری که جنگ روانی در سال ۹۷ باعث ایجاد تکانه و بحران در اقتصاد کشور شد.

عبداللهی افزود: کشور  ما دارای ۴ میلیون معتاد و ۴۵ درصد چاقی است و ۵۶ آسیب، به‌عنوان آفت های جامعه شناخته شده اند ، که همه این عوامل باعث شده اند  جمعیت کشورطی سال های گذشته کاهش پیدا کند و حاشیه نشینی نیز در کشور و بویژه در شهر مشهد رشد داشته باشد.  از این رو روانشناسی و سلامت روان باعث خواهد شد که این آفت ها و آسیب ها کاهش و تنزل پیدا کنند که لازمه آن این است که این فرهنگ در جامعه ایجاد شود که مراجعه به روانشناس به معنی داشتن مشکل در زندگی نیست بلکه برای رفتار بهتر در زندگی است.  

وی ادامه داد: اگرچه طلاق باعث ایجاد آسیب های زیادی برای خانم ها می گردد ، اما ۹۴ درصد درخواست های طلاق در کشور توسط خانم ها ارائه می شود و  این در حالی است که هر طلاق ۱۵۰ میلیون تومان هزینه اقتصادی برای کشور در پی دارد. از این رو خانواده ها باید  تاب ‌آوری خود در مقابل مشکلات و مسائل را  افزایش دهند ، زیرا اگر روان خانواده ها سالم باشد و صبر و حوصله آنها افزایش پیدا کند ،هر طوفان سهمگینی در مقابل آنها، سرتعظیم  فرود می آورد.

وی با بیان اینکه خیمه و عمود روانشناسی معنوی باید در مشهد برپا شود،  تصریح کرد: در حال حاضر  تراکم و تمرکز افراد برای دریافت مجوز و پروانه کار در حوزه روانشناسی شکسته شده است و صدور مجوز و پروانه برای  روانشناسی  را به استان خراسان رضوی  به عنوان اولین استان تفویض اختیار کردیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.