رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: در حال حاضر بحث ۹ خرداد برای روزشمار انتخابات مطرح است که اگر همین تاریخ به عنوان روزشمار اعلام و کار استعفاها آغاز شود، هیات اجرایی مرکزی مجلس شکل می‌گیرد.

روزشمار انتخابات مجلس احتمالا از ۹ خرداد آغاز می‌شود

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، در خصوص فعالیت زودهنگام برخی از افراد و گروه های سیاسی برای انتخابات ۹۸، اظهار داشت: مجری انتخابات وزارت کشور و ناظر بر انتخابات شورای محترم نگهبان است بنابراین اگر فرد و یا گروهی شرایط انتخابات را رعایت نکنند و یا به صورت آشکار تبلیغات زودهنگام انتخابات را آغاز کنند مردم می توانند به وزارت کشور و یا به ناظران شورای نگهبان اطلاع دهند.
وی با اشاره به اعلام روزشمار انتخابات، افزود: روزشمار انتخابات به زودی اعلام می شود و ۶ ماه قبل از ثبت نام باید استعفاها شروع شود. در حال حاضر بحث ۹ خرداد برای روزشمار انتخابات مطرح است که اگر همین تاریخ به عنوان روزشمار انتخابات اعلام و کار استعفاها آغاز شود، هیات اجرایی مرکزی مجلس شکل می‌گیرد.
رئیس کمیسیون شوراها تاکید کرد: همچنین مدیران ملی که می خواهند برای انتخابات ۹۸ آماده و کاندید شوند باید ۶ ماه قبل از ثبت نام از پست های مدیریتی خود استعفا دهند.
کولیوند در خصوص برخی از فعالیت های زودهنگام نمایندگان فعلی مجلس در حوزه های انتخابیه گفت: شورای نگهبان، دستگاه قضایی، فرمانداری ها، بخشداری ها و استانداری ها تمامی فعالیت ها را رصد می کنند و استنباطم این است که این رصدها جواب می دهد و باتوجه به اینکه این تبلیغات زودهنگام است به محض تشکیل هیئت های اجرایی استان یا شهرستان، فعالیت های صورت گرفته، بررسی می شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر فعالیت های تبلیغاتی زودهنگام چندان حساس نباشد به افراد تذکر داده می شود و اگر از حساسیت بالایی برخوردار باشد در صلاحیت آنها در شورای نگهبان تاثیرگذار خواهد بود.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.