همدان_به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل و روز بدون حادثه رانندگی، دانش آموزان دبستان هدف همدان با مجموعه قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا شدند.

دانش آموزان همدانی با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا شدند
به گزارش خبرنگار قدس  آنلاین، صفر صادقی راد معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در  مراسم روز ایمنی حمل ونقل وروز بدون حادثه ای رانندگی پیرامون رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، استفاده صحیح از راه به عنوان سرمایه ملّی، علائم ایمنی در جاده ها و تجهیزات ایمنی در محورهای مواصلاتی مواردی را بیان کرد.
صفر صادقی راد هدف از حضور در مدارس را آشنایی دانش آموزان با مفاهیم اولیه و پایه ایمنی ترافیک عنوان کرد و گفت: ایمنی از عوامل مهم و تاثیرگذار در حمل و نقل است که از یک طرف اطمینان شبکه حمل و نقلی کشور را بالا می برد و از طرفی موجب توسعه اقتصادی می شود.
مصطفی وصالی کارشناس مسئول ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان نیز در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص مدارس حاشیه راه های استان گفت: اقدامات آموزشی و فیزیکی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.
وصالی  افزود: نصب علائم هشدار دهنده جاده ای، خط کشی و رنگ آمیزی جاده ها و حضور کارشناسان و مربیان مجرب در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای و همچنین پلیس در مدارس در بحث آموزش و توزیع اقلام آموزشی بین دانش آموزان از جمله این اقدامات است که در طول سال اجرایی می شود.
سرهنگ فرجی، رییس پلیس راه محورهای روستایی استان همدان هم در این مراسم، سرعت را منشأ بیشتر تخلفات رانندگی عنوان کرد و یادآور شد:  فرهنگ‌سازی به عنوان مهمترین عامل در پیشگیری از سوانح رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد و این فرهنگسازی باید از دوران کودکی تبیین و آموزش داده شود.
در این مراسم علاوه بر آموزش دانش آموزان با مجموعه قوانین راهنمایی و رانندگی، اقلام آموزش ترافیک بین آنها توزیع شد.
گفتنی است مشابه این برنامه در دیگر شهرستان های استان همدان و به ویژه ملایر به شکل نمادین در یکی از مدارس این شهرستان برگزار شد.
در تقویم کشور هفتم اردیبهشت ماه روز ملی ایمنی حمل و نقل با شعار روز بدون حادثه نامگذاری شده است.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.