معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۱۲۹ ناشر از این استان در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور یافته اند.

۱۲۹ ناشر خراسان رضوی در نمایشگاه کتاب تهران شرکت کردند

به گزارش قدس آنلاین، افشین تحفه گر افزود: این ناشران بیش از ۱۰ هزار عنوان کتاب را در نمایشگاه بین المللی تهران عرضه کرده اند.

وی اضافه کرد: خراسان رضوی امسال حضور پررنگی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دارد و ناشران برجسته ای مانند به نشر، بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی، دانشگاه امام رضا (ع)، ضریح آفتاب، مرندیز و سایر ناشران برجسته استان در این نمایشگاه حضور دارند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نمایشگاه کتاب تهران یکی از پاتوقهای ادبی و فرهنگی کتاب به شمار می رود و همه علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی، این نمایشگاه را فرصت مغتنمی برای آشنا شدن با کتابهای متنوع و عناوین جدید کتاب در کشور می دانند.

تحفه گر افزود: نمایشگاه کتاب تهران در واقع ویترینی برای یک سال فعالیت صنعت نشر در کشور است و خراسان رضوی به عنوان دومین استان کشور به لحاظ برخورداری از ناشر و حجم کتاب چاپی مانند سالهای گذشته در این ویترین حضور پررنگی دارد.

وی اضافه کرد: ۷۰۰ ناشر فعال در خراسان رضوی مشغول به کارند و بر اساس آمارهای موجود میزان چاپ کتاب توسط این ناشران طی سال گذشته شش میلیون و ۴۸۸ هزار و ۳۲۰ جلد بوده است که بیشترین این کتابها مربوط به حوزه دین و ادبیات بوده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.