رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد از افزایش ۱۰ درصدی شکایت از پزشکان مشهدی خبر داد.

شکایت از پزشکان در مشهد ۱۰ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی بیرجندی نژاد افزود: سال گذشته ۴۰۰ شکایت پزشکی به نظام پزشکی مشهد ارسال شده است که نسبت به سال قبل آن ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: یک مورد از این شکایتها منجر به ابطال پروانه پزشک در سراسر کشور شده است و چندین مورد هم منجر به ابطال پروانه های کوتاه مدت پزشکان مربوطه از سه تا پنج سال شده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: آمار شکایات از پزشکان به نسبت افزایش ارائه و تنوع خدمات پزشکی تقریبا منطقی است چرا که در سالهای گذشته شاهد افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی خدمات پزشکی بوده ایم.

بیرجندی نژاد افزود: هنور جامعه پزشکی مطالبات سال ۱۳۹۷ و بخشی از مطالبات سال ۱۳۹۶ خود را از سازمانهای بیمه گر و هم چنین در قالب کارانه ها دریافت نکرده است.

وی با بیان این که در تعیین تعرفه های پزشکی توجه به دو بخش حرفه ای و فنی از اهمیت به سزایی برخوردار است اضافه کرد: در تعیین تعرفه های پزشکی که بر اساس ماده هشت قانون نظام پزشکی انجام می شود باید منصفانه نگریست و مجموعه ای از شرایط را با هم سنجید.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: در شرایط کنونی اگر سازمانهای بیمه سهم خود را در پرداختیها افزایش دهند فشار کمتری به مردم و جامعه پزشکی وارد خواهد شد.

 تنها ۱۵ درصد از پزشکان عمومی مطب دارند

عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد هم در این نشست گفت: از چهار هزار و ۵۰۰ پزشک عمومی دارای پروانه مطب در مشهد هم اکنون ۵۱۵ نفر از آنها مطب دارند که کمتر از ۱۵ درصد را شامل می شوند.

دکتر مسعود زحمتکش افزود: پزشکان عمومی به دلیل هزینه های بالای مطب داری و عدم انطباق درآمدها با هزینه ها ترجیح می دهند که مطب نداشته باشند و در بخشهای دیگر و یا حتی مشاغل دیگر مشغول به کار شوند.

وی اضافه کرد: هم اکنون حدود ۲۰ درصد از پزشکان عمومی مشهد در مراکز ترک اعتیاد و ۱۸ درصد در بیمارستانها و درمانگاهها فعالیت می کنند و گروهی هم در قالب پزشک خانواده مشغول به کار هستند.

عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر گروه قابل توجهی از پزشکان عمومی مشهد فعالیت پزشکی ندارند یعنی یا مشغول درس خواندن برای گرفتن تخصص هستند، یا در فکر مهاجرت به خارج از کشورند و یا در شغل دیگری فعالیت می کنند.

زحمتکش افزود: پزشکان عمومی بیشترین بار درمان و ویزیت بیماران را بر عهده دارند درحالی که کمترین درآمد این قشر نصیب آنها می شود و از سویی دیگر کمترین میزان شکایات هم مربوط به پزشکان عمومی است.

وی ادامه داد: تعرفه های پزشکی در سال جاری ۹ درصد افزایش یافته است که با توجه به افزایش هزینه ها درآمد حداقلی را برای پزشکان عمومی در پی دارد چرا که بین هزینه ها و درآمدها همخوانی وجود نخواهد داشت.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.