مسئول سلامتکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: تاکنون بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ نفر از خدمات درمانی طب سنتی ایرانی این سلامتکده بهره‌مند شده‌اند.

بهره‌مندی بیش از ۹ هزار نفر از خدمات درمانی سلامتکده طب سنتی سبزوار
به گزارش قدس آنلاین، رقیه جوان در مرکز سلامتکده طب سنتی سبزوار اظهار کرد: از ابتدای راه‌اندازی سلامتکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تا کنون بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ نفر به این مرکز مراجعه کرده‌اند و از خدمات تخصصی و درمانی طب سنتی ایرانی بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان این که تعداد مراجعین در سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است، افزود: در این مرکز اعمال یداوی همچون حجامت، فصد، زالو درمانی، مشاوره تغذیه، آموزش سبک زندگی سالم، دلک، ماساژ با حضور متخصصین طب سنتی و کادر مجرب و در محیطی استاندارد و بهداشتی انجام می‌شود.

مسئول سلامتکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ساماندهی و سازمان‌دهی طب سنتی و ارائه خدمات بهینه به مردم را از اهداف این مرکز عنوان کرد و گفت: با توجه به استقبال و مراجعه مردم از سبزوار و شهرستان‌های مجاور، برای خدمت‌رسانی بهتر واحد دوم این مرکز راه‌اندازی و آماده بهره‌برداری است.

جوان در ادامه با اشاره به فعالیت غیر مجاز برخی افراد در حوزه طب سنتی تاکید کرد: خدمات طب سنتی ایرانی از قبیل حجامت به دلیل تماس مستقیم بیماران با خون و ترشحات، در صورتی که در مراکز غیرمجاز و غیربهداشتی انجام شود، می‌تواند منجر به ایجاد بیماری‌های جدی و ضایعات غیرقابل جبران گردد.

وی با اشاره به دریافت مبالغ کلان و تحمیل هزینه‌های بسیار به بیماران توسط افراد سودجو به بهانه درمان بیماری با طب سنتی، خاطرنشان کرد: تعرفه خدمات طب سنتی ایرانی کاملا مشخص و تعریف شده است و تمام این خدمات با تعرفه دولتی ارائه می‌شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بابیان این که این شهرستان به دلیل شرایط اقلیمی مساعد دارای انواع گیاهان دارویی است، اظهار کرد: در این شهرستان علاوه بر تولید بسیاری از گیاهان دارویی مردم نیز گرایش زیادی به مصرف این داروها دارند و با توجه به ظرفیت موجود می‌توان از این فرصت برای اشتغال‌زایی در زمینه داروهای گیاهی نیز بهره برد.

سلامتکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، آبان‌ماه ۱۳۹۴ با زیر بنای ۲۷۰ مترمربع با حضور دکتر خدادوست معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

منبع: ایسنا
انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.