۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 653945

توییتری‌ها می‌گویند «رسیدگی و برخورد با تخلفات دانشجویان در فضای مجازی» به اصلاحات آیین‌نامه انضباطی دانشجویان اضافه شده است.

م.ظرافتی/

توییتری‌ها می‌گویند «رسیدگی و برخورد با تخلفات دانشجویان در فضای مجازی» به اصلاحات آیین‌نامه انضباطی دانشجویان اضافه شده است. حالا وزارت علوم فلک‌زده از آن طرف به پیر و پیغمبر قسم می‌خورد که قضیه از بیخ و بن شایعه است، اما کاربران فضای مجازی گیر داده‌اند که: «نخیر خیلی هم شایعه نیست»! تازه مدارکی هم رو کرده‌اند که در برخی دانشگاه‌ها سیستم ورود و خروج دانشجو برقرار شده و ساعت ورود و خروج به علاوه غیبت‌ها را به والدین اطلاع می‌دهند!

ولی گذشته از این حرف‌ها شما یک لحظه تصورش را بکنید که حراست جلوی دانشجویی با یک خرمن ریشی که تازه باب شده را بگیرد و بپرسد چراای دی اینستاگرامت را گذاشته‌ای «جوجوی تنها»! اصلاً گذشته از اینکه «جوجوی تنها» نام مناسبی برای دانشجوی مملکت نیست. اگر من جای جوجو باشم از عمق نفوذ حراست دانشگاه در فضای مجازی کفم می‌برد چون پدرم هم آی دی اینستاگرامم را ندارد. البته مأمورهای حراست دانشگاه (بعضی‌هایشان) بی‌سیم را که از مراجع ذی‌ربط تحویل می‌گیرند دیگر خدا را بنده نیستند و استادان دانشگاه را هم «سوژه» می‌بینند، چه برسد به اینکه اجازه نفوذ در اینستاگرام دانشجو را هم پیدا کنند! آن‌وقت شک نکنید که در حال فشار دادن مچ دست دانشجو (طوری که انگار خفاش شب را دستگیر کرده‌اند) چشم‌ها را باریک کرده و با لحن شرلوک هولمز می‌پرسند چرا «ساسی مانکن» را فالو کرده‌ای؟ بعدم هم تا همان‌جا «ساسی مانکن» را آنفالو نکرده و «حامد زمانی» را فالو نکند مچ دستش را رها نکرده و دائم تهدید می‌کنند که حرف اضافی بزنی ستاره‌ دارت می‌کنم!

باز خوبی‌اش این است تا اینجای کار ماجرا با یک تغییرای دی و آنفالو کردن حل می‌شود ولی شما فکر کنید دانشجو با 25 سال سن کلاس را می‌پیچاند که با رفقا برود صفا، اما دانشگاه با پدر دانشجوهای غایب تماس می‌گیرد که فردا تشریف بیاورند و غیبت جوجو جان را موجه کنند. حالا کی می‌تواند خیلِ عظیم خرمن‌های ریشی که دست پدر را گرفته و پشت در حراست ایستاده‌اند، تصور کند؟!

خلاصه اینکه امیدواریم تمام این قضایا شایعه باشد، چون من یکی در مخیله‌ام نمی‌گنجد شخصی به اسم جوجو با آن همه ریش پدر داشته باشد چه برسد به اینکه دستش را هم بگیرد و بیاید دانشگاه!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.