انجمن حمایت از کودکان بیمار کلیوی مشهد (کیمیا) برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی شد.

 راه‌اندازی انجمن حمایت از کودکان بیمار کلیوی در مشهد

دکتر فاطمه قانع، فوق تخصص بیماری‌های کلیه کودکان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اعلام این خبر گفت: این انجمن با هدف حمایت‌های معنوی و مالی از کودکان بیمار کلیوی و خانواده آنان در کنار برگزاری جلسات آموزشی به منظور ارتقای آگاهی جامعه برای شناسایی زودرس بیماری کلیوی و پیشگیری از عوارض و نارسایی کلیه و... آغاز به کار کرده که امیدواریم بتوانیم با افزایش آگاهی و دانش بهداشتی پزشکی مردم، از بروز بیماری‌های کلیوی در کودکان جلوگیری کنیم. وی یادآور شد: این انجمن با توجه به نیاز همیشگی کودکان بیمار کلیوی به تأیید وزارت کشور و استانداری رسیده و شماره ثبت دریافت کرده است که می‌تواند به ارائه کمک‌های متعدد در زمینه مشاوره، مددکاری و درمان این کودکان معصوم اقدام و حامی و پشتیبان بسیار قوی و محکم کودکان مبتلا به بیماری کلیوی باشد.

وی با بیان اینکه متأسفانه شمار بیماران کلیوی در کشور هر روز افزایش یافته و کودکان زیادی نیز در کشور و استان خراسان با مشکل کلیوی دست و پنجه نرم می‌کنند، خاطرنشان کرد: بیماری‌های کلیوی علل و انواع مختلفی دارند که بعضی از انواع آن مادرزادی و در دوران جنینی قابل تشخیص هستند، برخی با عوامل ژنتیک و عفونت‌ها در ارتباط هستند که کلیه و مجاری را درگیر می‌کنند و در صورت تشخیص به‌موقع بسیاری از آن‌ها قابل پیشگیری می‌باشند.

وی با اشاره به هزینه بالای درمان بیماران کلیوی اظهار داشت: متأسفانه اغلب این کودکان از قشر ضعیف جامعه هستند از این رو نیازمند کمک و همراهی خیران و نیکوکاران می‌باشند.

وی از نیکوکاران دعوت کرد تا برای مشارکت در این امر خیر و انسان‌دوستانه کمک‌های مالی خود را برای حمایت از کودکان بیمار کلیوی به شماره حساب انجمن ۱۷۲۹۸۰۰۱۷۶۱۰۶ و شماره کارت انجمن ۵۸۹۲۱۰۷۰۰۰۰۱۶۴۵۴ واریز کنند.

وی با قدردانی از روزنامه قدس به خاطر مشارکت در آموزش جامعه، از رسانه‌ها خواست تا با اطلاع‌رسانی و آموزش عموم مردم در زمینه راه‌های پیشگیری از بیماری‌های کلیوی به سلامت کودکان و سرمایه‌های این مرز و بوم کمک کنند و با انجمن حمایت از کودکان بیمار کلیوی مشهد (کیمیا) همکاری نمایند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.