سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: اختیارات شوراهای شهر نیاز است افزایش یافته تا به مدیریت یکپارچه شهری برسیم.

اختیارات شوراهای شهر افزایش یابد

به گزارش قدس آنلاین، وحید قربانی صبح  امروز  در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد اظهار کرد: شوراها طی سال‌های گذشته اقدامات زیادی را به انجام رسانده‌اند و امیدواریم این نهاد در ادامه مسیر خود بر اساس تجربه‌های گذشته حداکثر نقش خودش را در حاکمیت ایفا کند.

وی افزود: رویکردی که امروز در مدیریت خراسان رضوی مطرح است استفاده از ظرفیت‌های غیر حاکمیتی خصوصاً در عرصه اقتصادی است که استفاده از ظرفیت شوراها می‌تواند به عنوان تسهیل گر مطرح باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: دلیل اینکه نتوانستیم از ظرفیت حداکثری شوراها استفاده کنیم عدم تمرکز گرایی بوده و در نظام شورایی طبقه بندی درست انجام نشده و لازم است به اصلاح برخی قوانین بپردازیم و جایگاه شورای کلانشهرها را بازبینی کنیم.

قربانی تاکید کرد: شرایطی که امروز شوراها دارند به گفته کارشناسان از دوره اول فعالیت این نهاد پیچیده‌تر شده است. شورا باید گوش شنوایی برای خواسته‌های مردم داشته باشند و بتوانند خواسته‌های منطقی را اجرایی کنند که این مهم می‌تواند در رضایت مندی و افزایش رفاه عمومی مؤثر باشد.

وی بیان کرد: قانون گذار وظایفی را در حوزه مدیریت شهرها و روستاها بر عهده شوراها گذاشته اما این اختیارات به سایر بخش‌های مدیریت عمومی شهرها تسری نیافته که لازم است اختیارات این نهاد افزایش یافته و به مدیریت یکپارچه شهری برسیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: در خراسان رضوی ۲۵۶۱ شورای روستایی و ۷۶ شورای شهری داریم که منتخبان مردم در آنها مشغول فعالیت هستند.

قربانی گفت: اگر امروز در فضای عمومی کشور به دلیل شرایط اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستیم در شوراهای شهری و روستایی هم این شرایط وجود دارد و ما در حد توان در خدمت شوراها برای حل مشکلات خواهیم بود.

منبع: مهر
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.