مدیر خدمات بازرگانی اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت:صنعت، معدن و تجارت حوزه به هم پیوسته‌ای هستند و نباید با تفکیک وزارتخانه صمت جدایی رخ دهد و هر مدیری بخواهد جزیره‌ای عمل کند.

نباید با تفکیک وزارت صمت مدیران جزیره‌ای عمل کنند
به گزارش قدس آنلاین، علیرضا عزیزی در خصوص تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: اینکه وزارتخانه تخصصی شود و هر کس در جایگاه تخصصی خود بتواند در حوزه صنعت، معدن و بازرگانی نظر دهد و کار کند، بهتر است.
وی ادامه‌ داد: ایراد این تفکیک، جزیره‌ای عمل کردن است اما الزام تخصصی نگاه کردن به حوزه صنعت و حوزه بازرگانی وجود دارد که باید به این سمت حرکت کند.
عزیزی بیان کرد: زمانی که این اتفاق رخ می‌دهد، در ۶ ماه اول ممکن است تغییراتی در آیین‌نامه وجود داشته باشد که تاثیرات و ناهماهنگی‌هایی را به وجود آورد.
حسین محمودی خراسانی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی نیز در این خصوص، تصریح کرد: درباره تفکیک وزارتخانه صمت نظرات مختلفی وجود داشته و معایب و محاسنی دارد که باید بیشتر روی آن بررسی شود، اگر این وزارتخانه تفکیک شود محاسنی دارد و اگر نیز این کار صورت نگیرد، ممکن است محاسن و معایبی داشته باشد.
محمودی خراسانی با بیان اینکه ما صنعتی هستیم و شاید تفکیک وزارتخانه از برخی لحاظ به نفع ما باشد، عنوان کرد: اینکه بتوان در یک مجموعه واحد تصمیم‌گیری کرد، از فواید این کار خواهد بود. بخش صنعت، معدن و تجارت، هر کدام بخش اعظمی از مسائل اقتصادی کشور را تشکیل می‌دهند و هر کدام از این قسمت‌ها باید توسط مسئول یا وزیر مربوطه رصد شوند.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی در خصوص تاثیر تفکیک وزارتخانه صمت بر صادرات، گفت: نمی‌توان به صورت دقیق اظهار نظر کرد که این تفکیک به نفع صادرکنندگان خواهد بود یا نه، در این بخش نظرات مختلفی وجود دارد که باید کارشناسی دقیقی صورت گیرد، امیدواریم در هفته‌های آینده مجلس تصمیم بگیرد و هر تصمیمی که بگیرد ما تابع آن هستیم.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.