وزارت خارجه ترکیه با اعلام برنامه سفر عراقچی به آنکارا، گفت در این سفر درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو می‌شود.

آنکارا: با عراقچی درباره مسائل دوجانبه و بین‌المللی گفت‌وگو می‌کنیم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ، وزارت خارجه ترکیه روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای تایید کرد که «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران برای «رایزنی‌های سیاسی» میان ایران و ترکیه، به آنکارا سفر می‌کند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه ترکیه، در این سفر که روز ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) انجام می‌شود، عراقچی با «سدات اونال» همتای ترکیه‌ای خود گفت‌وگو خواهد کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «در جریان این رایزنی‌ها، روابط دوجانبه مورد بحث قرار گرفته و طرفین درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر خواهند کرد.»

در ماه‌های گذشته روابط میان تهران و آنکارا بیش از پیش گسترش یافته و طرفین در موضوعات مختلف از جمله پرونده بحران سوریه در حال رایزنی هستند. ایران و ترکیه به همراه روسیه، سه «ضامن» آتش‌بسی هستند که در نتیجه روند صلح موسوم به «آستانه» در مناطق مختلف سوریه برقرار شده است.

علاوه بر این، ترکیه یکی از مشتریان نفتی ایران است و اخیرا به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای پایان دادن به معافیت‌های تحریمی واردکنندگان نفت ایران اعتراض کرده است. «مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه هفته پیش در واکنش به این تصمیم، بیان اینکه تصمیم آمریکا علیه ایران کشورهای واردکننده نفت از ایران را متحمل هزینه می‌کند، گفت واشنگتن به بازاریاب برخی کشورهایی تبدیل شده که با واشنگتن و تل‌آویو همکاری می‌کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.