۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 653995

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش کرد که معاون وزیر خارجه این کشور به همراه هیأتی عازم سوریه و ایران شدند.

هیأت دیپلماتیک کره شمالی عازم ایران شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، منابع رسمی کره شمالی اعلام کردند که هیأتی دیپلماتیک از جانب این کشور عازم سوریه و ایران شده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) گزارش کرد که «پاک میونگ گوک» معاون وزیر خارجه کره شمالی و یک هیأت همراه، اوایل هفته جاری، «پیونگ‌یانگ» را برای سفر به سوریه و ایران ترک کردند.

بنا بر این گزارش، این هیأت دیپلماتیک روز شنبه هفته جاری، پایتخت کره شمالی را برای سفر به کشورهای فوق الذکر ترک کردند.

این هیأت دیپلماتیک قرار است در ادامه سفر خود به آذربایجان و مغولستان نیز سفر داشته باشند.

هنوز جزئیات بیشتری درباره هدف این سفر و برنامه کاری آن منتشر نشده است و البته هنوز مشخص نیست که کدام یک از کشورهای ایران و سوریه مقصد نخست این هیأت دیپلماتیک کره‌ای خواهد بود.

تصاویر منتشر شده از این هیأت دیپلماتیک که توسط خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی گرفته شده است، حاکی از آن است که این گروه روز شنبه هفته جاری در حال ترک فرودگاه «پکن» بودند.

بر اساس این گزارش،‌این سفر در حالی برگزار می‌شود که کره شمالی به دنبال تقویت روابط با ایران و سوریه است و در صدد است روابط تجاری خود را با این کشورها را تقویت کند.

خبر سفر هیأت دیپلماتیک کره شمالی به ایران در حالی منتشر می‌شود که «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران هفته گذشته تصریح کرد که دیدار از کره شمالی را در برنامه‌های خود قرار داده است اما تاریخ دقیقی ارائه نکرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.