مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: احتمال ۳ نوبته یا کانکسی شدن برخی مدارس استان با توجه به کمبود فضای آموزشی در سال تحصیلی آینده وجود دارد.

احتمال ۳ نوبته شدن یا کانکسی شدن مدارس خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، قاسم علی خدابنده امروز  در نشست خبری که در اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: ستاد بزرگداشت مقام معلم از چند ماه گذشته تشکیل و برنامه ریزی هایی را برای هفته معلم انجام داده است که به صدا در آوردن زنگ سپاس معلم، حضور مسئولین استانی و تدریس نمادین آن‌ها در مدارس و تقدیر از خانواده‌های جانباز و شهید فرهنگی از جمله این برنامه هاست.

وی از اهدای بخشی از حقوق‌های فروردین و اردیبهشت فرهنگیان خراسان رضوی به مناطق سیل زده گلستان خبرداد و افزود: به در خواست فرهنگیان خراسان رضوی بخشی از هزینه‌های هفته معلم و حقوق دو ماه این عزیزان به مناطق سیل زده گلستان اهدا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص موفقیت‌های دانش آموزان استان در میادین کشوری و بین المللی تصریح کرد: ۳ دانش آموز المپیادی ما که در کشور طلا گرفته بودند به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند که این دانش آموزان از رشته‌های شیمی، زیست شناسی و نجوم هستند و علاوه بر این عزیزان دختران دوومیدانی کار دوره دوم متوسطه خراسان رضوی به عنوان نماینده کشورمان در مسابقات جهانی شرکت می‌کنند.

خدابنده خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته دومین جشنواره کشوری قلم را برای مدارس آموزش از راه دور با هدف نگاه ویژه به دانش آموزان مناطق کم‌تر توسعه یافته برگزار شد که برای این جشنواره ۲۸۶ اثر ارسال شد که از ۳۵ اثر ارسال شده تقدیر شد.

وی به عدم پرداخت عوارض نوسازی به آموزش و پرورش توسط شهرداری اشاره و ابراز کرد: نزدیک به ۱۰ سال عوارض نوسازی را پرداخت نمی‌کردند و در شورای پنجم تصویب کردند ۳ درصد از عوارض نوسازی به آموزش و پرورش مشهد پرداخت شود که در خواست ما این بود بر اساس قانون ۵ درصد بدهند و پرداخت آن به این اداره کل مشروط بر این است در جلسه شورای شهر مشهد تصویب شود.

مدارس کانکسی در خراسان رضوی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به کمبود فضای آموزشی در استان اشاره و اظهار کرد: بسیاری از مدارس این استان دو شیفته فعالیت می‌کنند اما تعداد زیاد دانش آموزان ممکن است منجر شود که از کلاس‌های سیار استفاده کنیم یا مدارس را ۳ شیفته کنیم اما پیگیر آن هستیم بر اساس قوانین اماکن آموزشی که در اختیار دیگر ارگان‌ها قرار گرفته‌اند را به جریان آموزشی استان برگردانیم.

خدابنده در خصوص کمک‌های ارسالی آموزش و پرورش خراسان رضوی به مناطق سیل زده افزود: بر اساس تصمیم‌ها خراسان رضوی استان معین گلستان مشخص شد، آموزش و پرورش خراسان نیز طبق تصمیم‌های گرفته شده تا کنون ۱۳ کانکس کلاسی، ۳۰ دستگاه کامیون حاوی کالاهای مورد نیاز و برخی از تجهیزات اداری را نیز به این مناطق ارسال کرده است.

وی به دیگر تعهدها اشاره و عنوان کرد: تعهد ساخت ۳ مدرسه توسط مجمع خیرین داده شده و علاوه بر این کمک‌ها طرح باران مهربانی را در مدارس ابتدایی استان با هدف جمع آوری اسباب بازی در مدارس ابتدایی را برای مناطق سیل زده داشته‌ایم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این استان به دلیل مهاجر پذیر بودن که باعث حضور ۷۰ هزار دانش آموز تبعه خارجی در استان شده است با وجود افتتاح ۱۸۶ مدرسه و ۸۴۲ کلاس درس هنوز نتوانسته به نیازها پاسخ گو باشد به همین جهت شاید در برخی از نقاط کم‌تر توسعه یافته با مشکلاتی رو به رو باشیم.

وی به حضور ۸۰ هزار دانش آموز در ۶۶ سکونت گاه غیر رسمی استان اشاره و ابراز کرد: همچنان نیاز به مدارس و کلاس‌های درسی داریم که امیدواریم با همت اداره نوسازی و تلاش خیران در سال آینده افتتاح کنیم تا نیازهای استان را بر طرف کنیم.

خدابنده در خصوص کمبود ۱۶ هزار نفری معلمان در مناطق محروم اشاره و گفت: برخی از مناطق با کمبود معلم رو به رو هستیم لذا از فرهنگیان عزیز در خواست می‌کنم در صورتی که اضطراری برای جا به جایی ندارند این درخواست را نداشته باشند تا با مشکل کمتری در مناطق محروم رو به رو شویم.

منبع:مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.