دبیرکل کانون عالی انجمنهای صنفی کارگری کشور و رئیس کانون انجمنهای صنفی خراسان رضوی گفت: اگر به قانون کار عمل شود خیلی خوب است اما هم اکنون به کمتر از ۵۰ درصد این قانون عمل می شود.

کمتر از ۵۰ درصد قانون کار اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین، هادی ابوی افزود: هم اکنون به قانون کار به صورت جزیره ای عمل می شود مثلا در این قانون مجازات هم پیش بینی شده است اما ندیده ایم که کارفرمایی مطابق بندهای این قانون مجازات شود.

وی ادامه داد: در کارگروههای اشتغال استانها، کمیسیونهای کار و کارگری شهرستان و استان و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی هم هیچ نماینده کارگری حضور ندارد و این یک ضعف است.

دبیرکل کانون عالی انجمنهای صنفی کارگری گفت: کارگران با عضویت در تشکلهای کارگری راحت تر می توانند دغدغه های خود را مطرح کنند و این تشکلها بهتر می توانند مشکلات آنها را پیگیری کنند.

ابوی تاکید کرد: موضوع معیشت و امنیت از جمله مهمترین دغدغه های همیشگی کارگران است.

 از راه قانون به حقوق خود می رسیم

عضو هیات مدیره کانون عالی شورای های اسلامی کار هم با بیان این که سفره معیشتی کارگران کوچکتر شده است افزود: طبق قانون، برای مشخص کردن دستمزد باید به میزان تورم و سبد معیشتی توجه کرد.

احسان مهرابی افزود: شیرینی افزایش حقوقی که اواخر پارسال انجام شد تنها در فروردین ماه امسال به کام کارگران نشست و با توجه به گرانیهای اخیر، شرایط اقتصادی کارگران سخت شده است.

وی ادامه داد: ما معتقدیم از راه قانون می توانیم به حقوق خود برسیم و با اعتراض و تجمع که باعث سوء استفاده برخی افراد و تخریب اموال عمومی می شود مخالف هستیم.

قرارداد موقت خلاف قانون است

عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان کشور و رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران خراسان رضوی هم گفت: انعقاد قراردادهای موقت کارگری خلاف قانون است اما هم اینک از این مدل قراردادها زیاد است.

قربانعلی رمضانی افزود: اصل ۴۴ قانون اساسی هم بر زمین مانده است چون طبق این اصل دولت باید خود را سبک کند اما بر خلاف آن هم اینک دولت، سازمان تامین اجتماعی را هم با ۴۰ میلیون نفر عضو زیر سلطه خود برده است.

هزار و ۲۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در خراسان رضوی فعالیت می کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.