قزوین_ نصرت الله علی رضایی گفت: رسانه‌ها باید به عنوان بازوی مدیران استان شناخته شوند و تحقق این امر، زمینه ساز ایجاد شفافیت در جامعه است.

رسانه‌ها به عنوان بازوی مدیران استان شناخته شوند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نصرت الله علی‌رضایی مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین روز دوشنبه در جلسه هم اندیشی بزرگداشت روز روابط عمومی و بررسی اولویت های شورا در سال جدید که در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، با اشاره به جایگاه روابط عمومی اظهار داشت: چند مفهوم کلیدی برای روابط عمومی ها تعریف شده است که در حال حاضر این مفاهیم در جامعه نهادینه نشده است و این امر مشکلاتی را ایجاد می کند.

وی روابط عمومی را به عنوان کلید ارتباطی جامعه دانست و افزود: در حال حاضر، روابط عمومی به عنوان یک نهاد هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است و نمی توانیم از روابط عمومی صحبت کنیم مگر اینکه به آن توجه کنیم که در چه جهانی زندگی می کنیم و احساس نیاز به روابط عمومی معنای واقعی خود را داشته باشد.

علیرضایی یادآور شد: امروز یک عنصرکلیدی جهانی عبارت است از شهروندی و حقوق شهروندی؛ در جهان قدیم نظام ارباب و رعیت اداره می شد و در این جامعه سنتی، مطالبه گری وجود نداشته تا کسی بخواهد پاسخگوی آن باشد.

رئیس شورای روابط عمومی های استان قزوین اضافه کرد: معنی و مفهوم حقوق شهروندی و دموکراسی در جهان جدید تولید شده است و به عبارتی در این جهان جدید، روابط عمومی نقش موثری و مهمی را دارد و نماینده افکار عمومی بوده و فعالیت ها توسط آن دنبال می شود.

وی با اشاره نقش روابط عمومی در جامعه را همانند رسانه ها عنوان و اضافه کرد: روابط عمومی ها ادامه رسانه ها هستند که در درون سازمان ها فعالیت می کنند و نیاز ها و دغدغه های جامعه از سوی رسانه ها بررسی و رصد می شود.

علیرضایی  توجه و نگاه مدیران به رسانه ها و روابط عمومی ها را متفاوت عنوان و خاطرنشان کرد: نگاه همراهی با رسانه ها و روابط عمومی ها در بین برخی مدیران وجود ندارد و علت آن این است که اهمیت نیاز به روابط عمومی را ندانسته و اعتقادی نسبت به این ارتباطی وجود ندارد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین یادآور شد: رسانه ها باید به عنوان بازوی مدیران استان شناخته شوند و تحقق این امر، زمینه ساز ایجاد شفافیت در جامعه است و در این خصوص شورای مرکزی روابط عمومی ها ایجاد شده است و جلسات و دوره های آموزشی با روابط عمومی ها برگزار شده است و با هم اندیشی و جلسات سعی کرده ایم این نگاه را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در جامعه ما قدرت پاسخگویی مدیران ضعیف است و روابط عمومی باید با جایگاه اجتماعی مطالبه گری کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.