خوزستان- علی گلمرادی گفت: مجوز جذب ۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش صادر شده است و بزودی مراحل اجرایی آن صورت می گیرد.

مراحل اجرایی جذب نیرو در آموزش و پرورش هندیجان در راه است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جلسه شورای اداری آموزش و پرورش با حضور دکتر علی گلمرادی ، نماینده مردم بندر ماهشهر - بندر امام خمینی (ره) - امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه ، مسئولین شهرستان و مدیران مدارس در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شهرستان هندیجان با حضور علی گلمرادی و مسئولین آموزش و پرورش شهرستان هندیجان در آن حضور داشتند.

در ابتدای جلسه قاسم عباسی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان بندر هندیجان به تشریح عملکرد  آموزش و پرورش پرداخت و از حضور مسئولین تقدیر کرد.

عباسی ضمن تقدیر از حضور مسئولین در جلسه ، عملکرد و برنامه های آتی و در دست اقدام آموزش پرورش را بیان داشت و از کمبودها و انتظارات فرهنگیان و دانش آموزان شهرستان اظهارکرد : مدارس شاهد یا نمونه دولتی در شهرستان وجود ندارد؛ تجهیز مدارس و بازسازی مدارس از اولویت اساسی شهرستان است.

وی افزود:با کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش شهرستان هندیجان دست و پنجه میزنیم و انتظار داریم مجوزهای لازم اتخاذ شود که جذب نیرو در آموزش و پرورش را شاهد باشیم.

کسری هزینه های آموزش و پرورش بیش از دو هزار میلیارد تومان است

نماینده مردم بندر ماهشهر - بندر امام خمینی (ره) - امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش مظلوم است و آنجا که شعار است همه از آن حمایت می‌کنند اما وقتی به عمل می‌رسد همه از کنارش فرار می‌کنند.

چه کسی از مشکلات ادارات کل آموزش و پروش استان‌ها و شهرستانها بی اطلاع است و نمی‌داند که کسری اعتبار آن ها در سال بیش از یک هزار میلیارد تومان است و چه کسی نمی‌داند کسری هزینه‌های اجتناب ناپذیر و ضروری این ادارات بیش از دو هزار میلیارد تومان است.

گلمرادی تصریح کرد : تا همین الان آموزش و پرورش میلیاردها تومان بدهکار است و از سوی دیگر چه کسی نمی داند حق التدریس‌های وزارت آموزش و پرورش چندین ماه ریالی دریافت نکرده‌اند و با پول یارانه‌شان به مدرسه رفت و آمد می کنند و منتظرند نمایندگان‌شان اقداماتی برایشان انجام دهند.

وی افزود: بیمه تکمیلی معلمان و هزینه های اداری و جاری آموزش و پرورش و حق الزحمه امتحانات و حق ماموریت کارکنان دچار مشکلات فراوان است و مدارس شبانه روزی ریالی دریافت نکرده اند و چه کسی که نمی‌داند همه این مشکلات فقط بخشی از مسائل آموزش و پرورش است و علاوه بر این مشکلات اعتباری، بسیاری از معلمان آموزش و پرورش در جای خود نیستند و هنوز معلمان بر اساس تخصص خود به کار گرفته نمی‌شوند و معلمان در آموزش و پرورش چند دسته شده‌اند و هر کدام به نوعی مشکلات دارند.

علی گلمرادی در ادامه گفت: مجوز جذب ۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش صادر شده است و به‌زودی مراحل اجرایی آن صورت می گیرد.

ایشان در ادامه افزود : بدون برنامه ریزی و تفکر یک فرزند از خانواده جدا کردند و اسما تابلویی بنام شهرستان هندیجان زده اند؛  عوارض آلایندگی که به هندیجان داده میشد با مستقل شدن هندیجان ،آن را قطع کردند و اگر عوارض آلایندگی می گرفت امروز این کمبودها و مشکلات نداشت.

لزوم ایجاد شورای راهبردی

به گفته گلمرادی، متاسفانه تا الان بیشتر ادارات مستقر نیستند و فقط یک تابلو بر سر درب شهر زده اند که شهرستان است! مردم برای امورات اداری و کاری خود باید به ماهشهر و یا شهرهای همجاور در زمینه های مختلف بروند؛  مسئله‌ای که امروز در بندرامام (ره) و بندر ماهشهر وجود دارد همین است که بدون برنامه ریزی هر شهری یا شهرستانی ویژه ارتقا ندهند ، باید اول زیر ساختارهای آن تکمیل نمود و بعد که بی نیاز شدند آن شهر یا شهرستان ویژه را با رتبه های بالاتر ارتقا داد.

 نماینده مجلس افزود: ایجاد شورای راهبردی در هندیجان ضروریست که مشکلات ادارات و مردم شهرستان را برطرف کند؛ شورای راهبردی به این معنی نیست که حتما صنعت پتروشیمی باید باشد، نه ، بین ادارات یک شورایی بنام راهبردی تشکیل شود که مشکلات و موانع سر راه خود را چاره اندیشی کنند. 

وی گفت:  در این زمینه حتما به فرماندار تاکید می کنم که موضوع شورای راهبردی بین ادارات شهرستان هندیجان را ایجاد کند.

گلمرادی با اشاره به حضور مسئولین اجرایی در سطح شهرستان به منظور ایجاد تعامل و برقراری رابطه مستقیم با اقشار مختلف جامعه، حضور مدیران و مسئولین دستگاههای اجرایی در اماکن عمومی و برقراری رابطه بدون واسطه با مردم و آگاهی از مسائل و مشکلات جامعه را مورد تاکید قرار داد.

گفتنی است در این مراسم مدیران مدارس مشکلات خود را با نماینده مردم در مجلس در میان گذاشتند و مسئولین حاضر در سالن اجتماعات ، راه حل های مشکلات این عزیزان را به آنها اعلام و موارد لازم را جهت پیگیری و بررسی به مسئولین مربوطه ارجاع دادند. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.