فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: قدرت نظامی نه تنها یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت ملی است، بلکه پشتوانه مؤلفه‌های سیاسی و اقتصادی هم محسوب می‌شود.

قدرت نظامی یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت ملی است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم تکریم و معارفه فرماندهان سابق و جدید پایگاه وحدتی که صبح امروز در سالن اجتماعات این پایگاه برگزار شد، با اشاره به عدم ثبات در رفتار سیاسی سران کشورهایی از جمله آمریکا، تقویت قدرت نظامی را به عنوان مؤلفه اصلی قدرت ملی ضروری دانست.

وی با اشاره به نقش محوری نیروی هوایی در قدرت هوایی و اثرگذاری بالای آن در جنگ‌های امروزی به دلیل برخورداری از ابعاد ارتفاع و زمان، تقویت دانش و تخصص توأم با تقوا و روحیه جهادی را برای نیروی انسانی قدرت هوایی اجتناب ناپذیر دانست و از نقش پایگاه هوایی دزفول در تربیت نیروی کیفی تجلیل کرد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: قدرت نظامی نه تنها یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت ملی بلکه پشتوانه مؤلفه سیاسی و اقتصادی است

وی ضمن برشمردن نقش نیروهای مسلح در کمک رسانی به مناطق سیل زده گفت؛ آنچه ظرفیت نیروهای مسلح را در تعطیلات نوروز پای کار آورد، اجرای فرمان فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) با روحیه ی جهادی بود.

امیر نصیرزاده در ادامه با اشاره به انتقال قریب به ۳۰۰ تُن اقلام ضروری طی ده روز به مناطق سیل زده توسط ناوگان ترابری هوایی نیروی هوایی ارتش گفت: خلبانان و کروی پروازی هواپیماهای ترابری این نیرو با لغو مرخصی عید با روحیهی جهادی وارد صحنه شدند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش تاکید کرد: همین روحیه جهادی و تقوا در کنار آموزش‌های عمیق و دقیق باعث خواهد شد هیچ دشمنی به رغم برخورداری از هرگونه تجهیزات، جسارت تعرض به این مرز و بوم را نداشته باشد.

در این مراسم که با حضور مسئولین لشکری و کشوری و نماینده ولی فقیه و امام جمعه دزفول برگزار شد، از خدمات ۶ ساله‌ی امیر سرتیپ ۲ خلبان سیدحمیدرضا آشنا تجلیل و سرهنگ خلبان بهمن بهمرد به سمت فرمانده پایگاه وحدتی دزفول معرفی شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.