همدان- محمد پورداود گفت:در هفته گرامیداشت معلم ۱۲ اردیبهشت برای ۲۲ هزار معلم شاغل در استان لوح تقدیر تهیه شده است و در طول امسال هم یک هزار معلم همدانی نشان سند تحول بنیادین می‌گیرند.

 یک هزار معلم همدانی نشان سند تحول بنیادین می‌گیرند

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد پورداود مدیرکل آموزش و پرورش همدان در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن روز و هفته گرامیداشت مقام معلم اظهار کرد: اهدای نشان سند طرح تحول بنیادین نقش موثری در رتبه‌بندی و میزان تلاش معلمان عزیز در اجرای طرح تحول بنیادین  آموزش‌و پرورش دارد.

 وی با اشاره به اهدای حدودیک هزار نشان سند طرح تحول بنیادین به معلمان همدان،  افزود: در هفته معلم امسال ۵۸ نفر معلم در استان و ۳۰۰ نفر هم در مناطق ۱۹گانه تجلیل خواهند شد. همچنین از استان همدان یک نفر معلم نمونه کشوری و یک نفر هم به صورت ویژه تجلیل خواهدشد.

پورداود با یادآوری اینکه تا ۲ سال گذشته سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا نشده بود، بیان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تمرکز زدایی، سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان، سلب انتخاب و انتصاب مدیران توسط مدیر کل و مدرسه محوری ملاک است و با اجرای این طرح مدیر کل دیگر اجازه ندارد هرفردی را انتخاب یا منصوب کند؛ همچنین اختیارات بیشتری به مدیران مدارس برای اجرای امور مدرسه و بخشنامه‌ها داده خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش  همدان اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هر ۵ سال یکبار قابلیت تغییر دارد و مفاد آن موجب ایجاد خلاقیت در معلمان، پژوهشگر و فن‌آور شدن معلمان خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه استان همدان ۲ هزار و ۵۱۳ مدرسه و ۲۸۷ هزار دانش‌آموز دارد، افزود: طرح بازی و یادگیری را پارسال در ۱۰۰ مدرسه استان و امسال هم در ۱۰۰ مدرسه دیگر اجرا خواهیم کرد و همچنین در برنامه ششم توسعه سهم مدارس دولتی در استان باید به ۱۵ درصد در جذب دانش‌آموز برسد که فعلا ۹ درصد است.

 وی گفت: استان همدان ۴۰ هزار معلم بازنشسته  و شاغل دارد که امسال هم حدود ۹۰۰ معلم دیگر بازنشسته خواهند شد بیشتر کمبود هم در پایه ابتدایی داریم که سعی کردیم جذب را در این پایه افزایش دهیم جذب معلم هم متمرکز است و ما نقشی در جذب نداریم کمبود معلمان را  جبران خواهیم کرد.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.