همدان- کامران گردان گفت: اکنون شهرداری همدان در حدود دو سوم از سهم بلیت اتوبوس‌ها را می‌پردازد در حالیکه دولت باید یک سوم سهم خود را پرداخت می‌کرد و پرداخت نکرده است.

دولت سهم ناوگان شهری را نداده است

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، کامران گردان رئیس شورای اسلامی شهر همدان در نشست خبری گرامیداشت روز شوراها اظهار کرد: بر اساس ضوابط موجود تعرفه ناوگان شهری باید تغییر کند، اکنون شهرداری۸۰۰ تومان از هزینه هر سفری شهری را پرداخت  می‌کند، در حالیکه ۵۰ درصد آن سهم دولت است.

وی با اشاره بر اینکه دولت سهم خود برای تامین هزینه ناوگان شهری که حدود یک سوم هزینه بلیت است را پرداخت نکرده است، افزود: هر سفر شهری برای شهرداری همدان ۱۲۰۰ تومان هزینه و ۴۰۰ تومان این هزینه را مردم می‌پردازند، در حالی که نگهداری و به‌روزرسانی خدمات اتوبوس‌ها هزینه بر است و شهرداری در شرایط مالی فعلی خود توانایی تامین این هزینه‌ها را ندارد و از سال‌های قبل دولت سهم خود نپرداخته است.

 وی بیان کرد: امسال تعرفه تاکسی همدان هم بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است، همچنین ۸۸ درصد بودجه سال قبل شهرداری همدان که ۶۰۰ میلیارد تومان مصوب شده بود محقق شده است و بودجه امسال شهرداری همدان هم ۸۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل ۲۵ درصد افزایش دارد.

گردان گفت: نسبت سهم بودجه عمرانی به جاری شهرداری همدان در سال‌ جاری هم، ۵۷ به ۴۳ درصد است؛ همچنین در شهر همدان ۹۰۰ تا یک هزار دستگاه تاکسی فرسوده فعال است که باید با حمایت‌ نهادهای مسئول نوسازی ناوگان شهری بهسازی و نوسازی شوند.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.