توسعه محورهای ارتباطی ، حفظ و نگهداری از منابع طبیعی و مبارزه با متخلفان درعرصه ساخت وساز سه راهبرد توسعه شهرستان طرقبه و شاندیز است .

سه راهکار برای توسعه طرقبه وشاندیز/ جاده طبیعت گردی جنوب مشهد را به طرقبه وصل میکند/جذب 2هزارمیلیاردتومان سرمایه فقط باروی خوش

قدس آنلاین - سعید کوشافر: سید حسن حسینی فرماندار بینالود(طرقبه وشاندیز) درپاسخ به پرسش خبرنگار قدس آنلاین ضمن بیان این مطلب اظهارداشت : درتلاش هستیم تا مشکل دسترسی زائران مشهد الرضا و مجاوران به شهرستانهای طرقبه وشاندیز را بویژه درایام پیک گردشگری رفع کنیم .

وی گفت : دراین راستا و با پیگیری فرمانداری پروژه آزادراه مشهد به چناران جدی شد و دردست اجرا قرارگرفت که دو خروجی آن به شهرشاندیز میرسد .این دو خروجی به شکل تقاطع غیر همسطح اجرا شده و یکی قبل از عوارضی و دیگری بعد از عوارضی واقع شده و هرکدام بخشی از گردشگران این شهر را پوشش میدهد.

سید حسن حسینی خاطرنشان کرد: از دیگر سومسیری به نام جاده طبیعت گردی هم دردست اجراست که مناطق جنوبی مشهدمانند بلوار نماز، بلوار پیروزی و فکوری  را از مسیر ارتفاعات به طور مستقیم به طرقبه متصل میکندو پس از طرقبه تا گلمکان امتداد پیدا میکند. این مسیر هم اکنون هم مورد استفاده قرار میگیرد که مقرر شده برای استفاده عمومی استاندارد سازی شود.

فرماندار شهرستان بینالود(طرقبه وشاندیز) تصریح کرد: هزینه های جاده گردشگری بدین گونه تقسیم شده که 25 درصد شهرداری مشهد ، 25درصد شهرداری طرقبه و 50درصد ازسوی استانداری خراسان رضوی تامین میشود درخصوص دو تقاطع غیرهمسطح شاندیزدر آزادراه مشهد چناران نیز25درصد هزینه ها را شهرداری مشهد ، 25درصد شهرداری شاندیز و 50درصد را استانداری خراسان رضوی متقبل شده اند.

این مقام مسوول درخصوص دیگر راهبرد توسعه شهرستان برحفظ و نگهداری منابع طبیعی تاکید کردو گفت : به جز تهران ؛  شهرستان طرقبه و شاندیز تنها شهرستانی است که 7 رودخانه دارد . تلاش خواهیم کرد که نه تنها این رودخانه هارا حفظ کنیم که به بهترین روش از آنها نگهداری کنیم .چرا که علاوه بر آب شهرستان مشهد ؛ این رودخانه ها عواید و ثمرات فراوان طبیعی واقتصادی برای شهرستان به همراه دارد.

حسینی دیگر راهبرد توسعه شهرستان را مبارزه با متخلفان دانست و تصریح کرد: درمبارزه با متخلفان اغماض نمیکنیم اما هرگز درصدد مقابله و جدل هم نیستیم . تلاش داریم درطراحی ها به گونه ای  عمل شود که با حفظ انتفاع اهالی شهرستان  جلوی تغییر کاربریهای غیر مجاز هم گرفته شود. ما تلاش داریم تا مردم را مشارکت دهیم تا خودشان را دراین امر همراه نهادهای مربوط بدانند.

وی با بیان اینکه طی سال 97 جهاد کشاورزی شهرستان طرقبه و شاندیر حداقل 300رای علیه تخلفات صادرکرده است یادآورشد : این درحالی است که طی سالهای گذشته یک دهیار برای 70هزارمتر مربع زیربنای یک مجتمع بزرگ تجاری مجوز داده بود که با وی برخورد قانونی صورت گرفت .

فرماندار بینالود (طرقبه وشاندیز) ضمن دفاع از عملکرد شهرستان دربرخورد با تخلفات تاکید کرد: برغم اینکه برخی برای دست اندازی به مرزهای شهرستان به هر ضد تبلیغی دست میزنند حاضرم ثابت کنم که برغم نداشتن پلیس ساختمان و ادارات عریض وطویل و نیروهای فراوان ، برخورد با تخلفات بسیار بهتر صورت گرفته ، این درحالی است که کافی است سری به بلوار شاهنامه که عرصه منطقه 12شهرداری مشهد است بزنید تا موضوع را بهتر درک کنید.

سید حسن حسینی درادامه اظهارداشت : شهرستان طرقبه وشاندیر را میتوان مکمل چرخه زیارت دانست ،اگرچه همه ایرانیان و شیعیان جهان از برکت حضور حضرت علی بن موسی الرضا (ع)درمشهد الرضا  بهره مند هستند اما بهرحال زائران پس اززیارت و برای گذراندن اوقات فراغت نیاز به اماکن تفریحی دارند که تلاش میکنیم درطرقبه وشاندیز این امکان را فراهم کنیم .

وی با اشاره به 2هزارمیلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده دراماکن تفریحی شهرستان طی سه سال اخیر یادآورشد: با صرف یک میلیارد تومان سرمایه گذاری ، یک مکان اقامتی از رده خارج تبدیل به هتلی 5ستاره شد. 300 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای احداث پارک سافاری چالیدره صورت گرفته و 300میلیارد هم صرف تکمیل یک مجموعه آبی شده است .

وی درخصوص اختلاف ارضی میان این شهرستان ومشهد نیز گفت : مسوولان شهرداری مشهد برای 5هزارهکتار از اراضی این شهرستان نقشه کشیده اند که درحدود صفی آباد ، حسین آباد جلدک ، ده نو، ویرانی و چند روستای دیگر این حوالی است درحالیکه نقشه ای که آنها کشیده اند از اساس دچار اشکال است و برخلاف تقسیمات ارضی کشور است .

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.