مدیر حج و زیارت استان خراسان رضوی گفت: از ابتدای خردادماه عزیمت به کربلای معلی از استان به صورت ریلی اغاز می شود.

۸ هزار و ۹۳۰زائر از خراسان رضوی به سفر حج مشرف می شوند

جواد شاد در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: سفر حج در ارتقای ارزش های دینی،اخلاقی و معنوی تأثیر زیادی دارد وامسال ۶۴ کاروان از استان خرسان رضوی با ظرفیت ۸۹۳۰زائر و ۳۳۰نفر عوامل به سفر حج تمتع اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه ۸کاروان از این تعداد اهل سنت هستند،تصریح کرد: از این تعداد ۳۴ کاروان با ظرفیت ۴۶۴۵ نفر مدینه قبل و ۳۰کاروان با ظرفیت ۴۲۸۵ نفر مدینه بعد هستند.

شاد با اشاره به اینکه مسن ترین زائر امسال استان خراسان رضوی ۹۴ سال و جوانترین زائر نیز ۱۲ سال سن دارد، افزود:۲۹ درصد از زائران امسال استان خراسان رضوی زیر ۵۰سال، ۶۱ درصد بین ۵۰تا ۷۰سال و ۱۰درصد نیز بالای ۷۰سال سن دارند.

وی بابیان اینکه اعزام زائران به سفر معنوی حج از استان از نیمه دوم تیرماه شروع می شود، ادامه داد: اعزام ها تا ۱۴ مرداد ادامه دارد و بازگشت ها نیز از ۲۴ مرداد تا ۱۳ شهریور صورت می‌ گیرد. همچنین  هزینه سفر حج تمتع امسال برای هر نفر دراستان خراسان رضوی  بین ۲۲ میلیون تا ۲۸ میلیون تومان بستگی به نوع هتل و خدمات ارائه شده متغیر می باشد.

شاد با بیان اینکه سفر به کربلای معلی در حال حاضر به صورت هوایی با مبلغ  سه میلیون و هفتصد هزار تومان و زمینی با مبلغ ۲میلیون و دویست هزار تومان از استان انجام می شود،  تصریح کرد: در حال حاضر در طول هفته سه پرواز به کربلای معلی از استان خراسان رضوی انجام می شود که این روند تا ابتدای ماه مبارک رمضان ادامه دارد و سپس به مدت ۱۵ روز تعطیل می باشد .

وی با بیان اینکه سفر ریلی به کربلای معلی از استان خراسان رضوی نیز از ابتدای خردادماه شروع می شود، افزود: پروازهای هوایی به کربلای معلی از استان از روز ۱۵ماه مبارک رمضان از سرگرفته می شود و مشتاقان به این سفر زیارتی می توانند برای این سفرها از قبل در کاروان های مربوطه ثبت نام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.