۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
کد خبر: 654086

شهردار تهران گفت: یکی از مشکلات شهر تهران در حوزه پسماند است، در این بخش ظرفیت اقتصادی وجود دارد به شرط اینکه ما به زباله به عنوان یک فرصت اقتصادی نگاه کنیم.

زباله یک فرصت اقتصادی است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، پیروز حناچی شهردار تهران در جمع خبرنگاران گفت: یکی از سیاست‌های شهرداری تهران حمایت از استارتاپ‌هاست که بتوانند مشکلات شهر را حل کنند.

وی افزود: این افراد جوانان کشور هستند و دنبال این می گردند تا مشکلات شهر را با یک نوآوری، فکر و ایده جدید حل کنند.

حناچی افزود: در حوزه پسماند که یکی از مشکلات شهر تهران است ظرفیت اقتصادی وجود دارد به شرطی که ما به زباله به عنوان یک فرصت اقتصادی نگاه کنیم.

وی ادامه داد: بازیافت حداکثری زباله هدف ما است و این کار در دنیا در حال انجام است و باید به این سمت حرکت کرد و مهم است که هر سال چند قدم مثبت برداریم. اما یادمان باشد هدف اول باید کاهش تولید زباله باشد.

حناچی در خصوص افزایش قیمت کرایه حمل و نقل عمومی و جلسه روز گذشته هیات دولت هم گفت: ما هر ساله براساس قیمت تورم نرخ حمل و نقل عمومی را افزایش می‌دهیم و در هیأت دولت هم همین موضوع مورد موافقت قرار گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که حرف و حدیث‌هایی در خصوص نحوه جمع آوری پسماند وجود دارد گفت: حجم زباله زیاد است و هر چقدر بتوانیم  از این حجم را به چرخه تولید برگردانیم به نفع کشور است و طبیعی است وقتی حجم بالایی از زباله در میان باشد حرف و حدیث‌هایی هم رخ می دهد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.