عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بابیان اینکه امکان ندارد به رونق تولید دست‌یابیم , قوانین ما در یک راستا نباشد، گفت: برای کاهش تصدی‌گری دولت و وضع قوانین باید به سمت دو مجلسی حرکت کنیم.

باید به سمت دو مجلسی شدن حرکت کنیم

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، رضا شیران خراسانی در اولین جلسه نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که با حضور معین‌های توسعه استان در محل دفتر این نهاد برگزار شد، اظهار کرد: باید ساختار معیوب کشور را عوض کنیم و راه آن‌هم همین مدلی است که استاندار در استان شروع کرده که اگر به موفقیت دست پیدا کند یک نسیم بزرگی را در سطح کشور ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت باید تصدی‌گری خود را به حداقل برساند،خطاب به معین‌های اقتصاد مقاومتی حاضر در جلسه  تأکید کرد: شما الگوهایی می‌شوید برای همه کشور و تلاش شما باعث زودتر پیچیده شدن نسیم ذکرشده خواهد بود و این را هم بدانید امکان ندارد ما رونق تولید داشته باشیم و قوانین ما در یک راستا نباشد برای همین قطعاً باید به سمت دو مجلسی برویم.

وی ادامه داد: مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی که در خراسان رضوی در حال اجراشدن است، بسیار میمون و مبارک است و تقاضا می‌کنم که این الگو را کمک کنید به سرانجام برسد و کشور را از شرایط کنونی نجات دهید، چراکه در بهترین شرایط کشور با وضعیت کنونی اگر چهار میلیون بشکه نفت بفروشیم می تونیم از توسعه صحبت کنیم در غیر این صورت با فروش دو میلیون بشکه می‌توانیم هزینه‌های روزمره را تأمین کنیم.

شیران خراسانی بابیان اینکه کشور تاکنون از پیشرفت و توسعه متوازن برخوردار نبوده است، افزود: امروزه نسبت اعتبارات هزینه‌ای به اعتبارات تملک دارایی یا مالی در بهترین شرایط 85 به 15 است. به‌عبارت‌دیگر 85 درصد آنچه در کشور تولید درآمد می‌کنیم صرف امور روزمره و 15 درصد دیگر در مسیر توسعه استفاده می‌شود و این یعنی در ساختار مشکل داشته‌ایم.

وی ادامه داد: مدل تمرکز نشان داده است هرکجا قدرت است ثروت هم همان‌جا خواهد رفت و این را در کشور به‌وضوح می‌بینیم به‌طور مثال امروزه اگر در تهران یک‌میلیون خانه هم ساخته شود برای آن متقاضی خواهد بود برای همین باید این مدل را تغییر دهیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از آسیب‌های مختلف به ساختار اداره کشور برمی‌گردد، اضافه کرد: این ساختار را باید تغییر دهیم، به همین دلیل من به‌عنوان یک نماینده مجلس معتقدم این ساختاری که هرروز یک وزیر را به کمیسیون‌های مختلف می‌کشاند آسیب دارد چراکه وزیر چه زمانی می‌خواهد به کارش برسد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.