آیین کلنگ‌زنی و عملیات احداث ایستگاه راه‌آهن سبزوار با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، مسئولان استانی و شهرستانی بعد از ظهر امروز دوشنبه برگزار شد.

آغاز عملیات احداث ایستگاه راه‌آهن سبزوار

به گزارش قدس آنلاین ، معاون وزیر راه و شهرسازی در آیین کلنگ‌زنی ایستگاه راه‌آهن سبزوار گفت: روند اجرایی این طرح از سال گذشته شتاب گرفته و اکنون بخش زیر ساختی  آن فعال و موضوع  تملک اراضی انجام شده است.

خیرالله خادمی افزود: گام نخست عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن سبزوار و مسیر روسازی و زیرساری ریل در کمتر از 2 سال اجرا و آماده بهربرداری می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی  ادامه داد: در سفر رئیس جمهوری یک‌هزار میلیارد ریال برای مسیر راه‌آهن سبزوار  مصوب شد و همچنین از ردیف اعتباری پیوست قانون بودجه 265 میلیارد ریال برای این طرح پیش‌بینی شده است.

خادمی عنوان کرد: پس از اتصال مسیر شهرستان سبزوار به شبکه ریلی،  ادامه آن به عنوان کنارگذر ریلی به سمت ریل بندرعباس-  بافق و مشهد و در نهایت به شبکه ریلی شمال و جنوب کشور متصل می‌شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز گفت:  برای دسترسی آسان مردم ایستگاه راه‌آهن سبزوار در کنار شهر و در بلوار هشت بهشت این شهر احداث می‌شود که میزان اعتبار آن به همراه ایستگاه بین راهی 416 میلیارد ریال است.

احمد برادران گفت: پیش‌بینی ظرفیت مسافر ایستگاه راه‌آهن سبزوار  برای سال اول بهره‌برداری 200 هزار نفر و ظرفیت بار 200 هزار تن است که تا 2 دهه آینده ظرفیت حمل مسافر به 600 هزار نفر و ظرفیت حمل بار به 400 هزار تن در سال افزایش می‌یابد.
ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.