رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نروژی‌ها قصد دارند تعهد یک میلیارد یورویی خود با ایران را در قالب اینستکس تعریف کنند.

تخلف یک میلیارد یورویی نروژ در تعهد به ایران

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با انتقاد از رفتارهای دوگانه اروپایی‌ها در برجام اظهار کرد: بعد تخلف آمریکایی‌ها در خروج از توافقنامه بین‌المللی برجام اروپا بر پایبندی ایران به برجام اصرار ورزید و ادعا کردند بدون در نظر گرفتن رفتارهای آمریکا به تعهدات برجام پایبندند؛ اما تا امروز نتیجه قابل اتکایی نداشته.

وی تصریح کرد: آنچه از رفتار اروپایی‌ها استنباط می‌شود این است که آنان منتظرند ایران و آمریکا مشکلات را میان خودشان حل کنند، نه اینکه اروپا بخواهد تعهدات برجام را عملی کند و اینگونه مشخص است که اروپا توان حفظ برجام را ندارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به انفعال اروپا در اجرای SPV و تقلیل آن به اینستکس خاطرنشان کرد: در ملاقاتی که با وزیر خارجه نروژ داشتم وی بیان کرد یک میلیارد یورویی که برای خط اعتباری میان ایران و نروژ در نظر گرفته شده را اکنون در اینستکس تعریف می‌کنند که این خلاف تعهدات اروپاست.

نماینده مردم اسلام‌آبادغرب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اروپایی‌ها کانال‌های محدودی برای حجم موافقت‌نامه‌ها با ایران تا ۷۰۰ میلیارد دلار گذاشته بودند، ولی پشتیبانی کمی از آن انجام می‌شد و گامی هم در زمینه تقویت آن برداشته نشد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون هم می‌خواهند یک میلیارد یورو را در بستر اینستکس تعریف کنند که این خلاف تعهداتشان است.

منبع: آنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.