حسین شیخ الاسلام گفت:با کوچکترین حرکت نظامی آمریکا علیه ایران همانند دانه های تگرگ بر سر پایگاه های آمریکا در منطقه موشک زده می شود.

پاسخ کوچکترین حرکت نظامی علیه ایران بارش تگرگ‌وار موشک بر سر پایگاه‌های آمریکا خواهد بود

حسین شیخ الاسلام مشاور سابق وزیر امور خارجه و تحلیل گر مسائل سیاسی در گفتگو با قدس آنلاین گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب که برای موضوع آزادی گروگان‌ها با آمریکا وارد مذاکره شد با عدم توجه آمریکا به امضای توافق نامه و پیمان نامه مواجه شد، اولین بندی که آمریکا به صراحت بر توافق آن با ایران تاکید داشت عدم دخالت درامور ایران بود، این امضا هنوز خشک نشده بود که حمایت از صدام در جنگ تحمیلی تا هشت سال بیانگر نوع نگاه آمریکا به مواجهه و رویارویی با ملت ایران بود.

وی دراین باره افزود: شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایران و اهدای مدال افتخار به فرمانده ناوی که ده ها انسان بیگناه را در دل آسمان به آتش کشید، نمونه عینی از عدم توجه آمریکا به توافقش با ایران بود؛ بی تردید نمی توان گفت اعطای مدال به فرمانده قاتل ناو آمریکایی به دلیل اشتباه در نشانه گیری هواپیما یا اشتباه در تشخیص هواپیمای جنگی از مسافربری بوده است! فرماندهی مدال افتخار می گیرد که دستورات بالاسری ها را به خوبی اجرا کرده باشد! حمایت از تروریست ها، منافقین و جاسوسان کوچکترین اقداماتی است که در کارنامه خصومت آمریکا با ایران دیده می شود، قطعا با تجربه چندین دهه ای خصومت های آمریکا علیه ایران که در چهار دهه اخیر به صورت بسیار رو و شفاف مشهود است، نمی توان دیگر از مذاکره و اعتماد مجدد به آمریکا سخن گفت.

شیخ الاسلام تاکید کرد: مذاکره با امریکا غلط است، آمریکا نشان داده نه فقط مذاکرات و توافقات یک جانبه را زیر پا می گذارد بلکه تعهدات و مذاکرات دو جانبه یا حتی بین المللی را به سخره گرفته و باطل می کند، دومین بمب اتمی که بر کشور ژاپن انداخته شد بعد از تسلیم شدن ژاپن و بر خلاف تمامی موازین بین المللی بود! قطعا هیچ عقل سلیمی و هیچ انسان اندیشمندی از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود و راه رفته را دوباره طی نمی کند، شعار مذاکره برای مذاکره با توجه به الگوی مذاکره نمایشی آمریکا با کره شمالی راهکاری نیست که برای ایران نیز قابل اجرا باشد.

حسین شیخ الاسلام سفیر سابق ایران در سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران در برابر قلدرمآبی های آمریکا ایستادگی می کند و این ایستادگی وضعیت ایران را متفاوت از کشورهایی می کند که عزت خود را به آمریکا فروخته اند، ارتباط امروز عربستان سعودی با آمریکا یک طرفه و فقط به نفع آمریکاست، گاو شیردهی که به زعم سران آمریکایی گرفتن پول از آنها راحت تر از گرفتن پول از مستاجری در نیویورک است، قطعا راهبرد جمهوری اسلامی ایران در برابر آمریکا عزتمدارانه است، ایران اسلامی در برابر ساختاری که قائل به احترام به حقوق کشورهاد و تعهدات بین المللی نیست هیچ گونه کوتاهی و کرنشی نمی کند.

وی بیان داشت: مذاکره با آقای ترامپ می تواند به مذاکره با آقای اوباما در دوره های بعدی ریاست جمهوری آمریکا شبیه باشد، امضای رئیس جمهور سابق با عدم تمایل رئیس جمهور جدید باطل و کنار گذاشته می شود از آن جهت که ساختار قلدرمآبانه آمریکا به آنها اجازه هر گونه اعمال نظر زورمدارانه را می دهد، آنگونه که در فلسطین و یمن حامی جنایتکارانی هستند که زنان و کودکان بیگناه را به خاک و خون می کشند. زور اولین استرتژی آمریکاست، قطعا جمهوری اسلامی ایران با شناخت از ساختار زورمدارانه آمریکا هیچ گاه با آمریکا وارد مذاکره نمی شود و بیش از این وقت خود را در این راه تلف نمی کند، هیچ کس نمی تواند منکر وقت گذاری ایران بر سر کلمه کلمه توافق نامه برجام شود، از این رو در برابر سیاستمدارانی که منطق و اصول فکری آنها تهدید، زور و جنایتکاری است نباید تسلیم  شد و یک بار دیگر بر سر میز مذاکره نشست چرا که حاصلی غیر از خسارت محض به دنبال ندارد.

این تحلیلگر سیاسی اظهار داشت: آنچه منجر به افزایش فشار آمریکا بر ایران شده وحشت آنها از قدرتمند شدن روز افزون جمهوری اسلامی ایران بخصوص در عرصه نظامی است، با کوچکترین حرکت نظامی آمریکا علیه ایران همانند دانه های تگرگ بر سر پایگاه‌های آمریکا در منطقه موشک زده می شود، به تصریح آمریکایی ها و سران صهیونیستی، ایران در لبنان، سوریه و غزه بیش از ۱۶۰ هزار موشک نقطه زن مستقر کرده است، پرتاب ده ها موشک که می تواند سامان های ضد موشکی آمریکا را فلج و گمراه کند همه و همه از موضوعاتی است که دست آمریکا را در حمله نظامی به ایران کوتاه  کرده است.

حسین شیخ الاسلام تصریح نمود: آنچه در عرصه اقتصادی باید مورد توجه مسوولین باشد الگوگیری از توانایی نظامی است، تا زمانی که جمهوری اسلامی ایران قدرتمند باشد هیچ قدرتی نمی تواند در برابر ایران قد علم کند، توجه به افزایش استفاده از ظرفیتهای بومی و استفادده از تمامی توانایی های ملی در تقویت اقتصاد کشور موضوعی است که توجه به آن زمینه ساز شک گیری قدرت دیگری در جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: شاید بیان این موضوع سخت باشد اما حقیقت است و باید به گوش همه مسوولین کشور برسد که در عرصه اقتصادی بی عرضگی کردیم! اقتصاد ضعیف کشور پاشنه آشیل دشمن شده است، اگر اقتصاد کشور مورد توجه جدی مسوولین قرار داشت امروز آمریکا جرات تحریم و تشدید فشار بر ایران را به دیگر کشورها دیکته نمی کرد، قطعا علاوه بر آمریکا باید اروپا را هم از دایره دیدمان کنار بگذاریم به این معنا که بدانیم اروپاییها نیز مشکل گشای ما نیستند؛ بنابراین با توجه به ظرفیت ها و توانایی های داخلی ایرانی با قدرت و ثبات بیشتر بسازیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
    0 0
    این اقتصاد ضعیف را نفوذی های اعتدال با کمک مسئول مجریه انجام داده اند . ملت که نقشی در این وادادگی ندارد .