بر اساس اعلام سازمان فنی و حرفه‌ای برای ۱۶هزار نفر پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب گواهینامه مهارت، در صنعت تولید برق خورشیدی اشتغال ایجاد می‌شود.

امکان اشتغالزایی ۱۶ هزار نفری در صنعت تولید برق خورشیدی

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، با امضای تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و یک شرکت مدیریت پروژه نیروگاهی، ۱۶ هزار نفر پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب گواهینامه مهارت، توسط این شرکت جذب و استخدام می‌شوند.

تفاهم نامه مذکور به منظور همکاری، تعامل و هم افزائی فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور و رشد و توسعه اقتصادی بر پایه عدالت در راستای مهارت افزایی و ارتقای دانش حرفه‌ای نیروی کار و اشتغال‌زایی به امضای علیرضا حاتم زاده، معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و محمدتقی شجاع، مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره شرکت مدیریت پروژه نیروگاه‌های سولار رسید.

این تفاهم نامه در راستای اجرای قانون الزام فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، نیازسنجی، برنامه ریزی، ساماندهی و اجرای دوره‌های آموزش مهارتی و ارزشیابی برای تأمین نیروی کار ماهر در حوزه مربوطه و استفاده از پتانسیل‌ها و امکانات علمی و اجرایی دو طرف برای افزایش کیفیت دوره‌های آموزشی منعقد شد.

فرهنگ سازی آموزش‌های مهارتی در حوزه نیروگاه خورشیدی با هدف ایجاد زمینه‌های اشتغال افراد جویای کار و ارتقای مهارت شغلی شاغلان این حوزه در سطح کشور، انتقال دانش مربوط به تکنولوژی و فناوری‌های جدید وارداتی به کشور به نیروی کار و تهیه و تدوین استانداردهای آموزشی مورد نیاز حوزه نیروگاه‌های سولار از دیگر زمینه‌های همکاری دو طرف در راستای اجرای تفاهم نامه مذکور است.

بر اساس این گزارش، از جمله تعهدات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در تفاهم نامه مذکور می‌توان به تأمین فضا و برنامه ریزی برای اجرای آموزش‌های مورد توافق در مراکز ثابت و انجام مشاوره و هدایت شغلی، ثبت نام در پورتال و اجرای دوره‌های تخصصی مورد نیاز جامعه هدف و نظارت بر دوره‌ها طبق ضوابط سازمان و صدور گواهی نامه مهارت در صورت قبولی در آزمون‌های کتبی و عملی اشاره کرد.

شناسایی مشاغل موجود و آینده پژوهی مشاغل جدید در حوزه فعالیت و اعلام به سازمان، حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه ارائه شده توسط مهارت آموختگان در صنعت سولار و تأمین بخشی از تجهیزات کارگاه‌های آموزشی با استفاده از محصولات تولیدی شرکت بر اساس استانداردهای سازمان از دیگر تعهدات شرکت مدیریت پروژه نیروگاه‌های سولار در راستای اجرای تفاهم نامه مذکور است.

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در تفاهم نامه مذکور متعهد شده است در زمینه تولید بانک اطلاعات محتوای الکترونیکی و ایجاد بانک اطلاعاتی خبرگان مهارتی برای مربیگری و برگزاری آزمون‌های علمی و مهارت با شرکت مدیریت پروژه نیروگاه‌های سولار همکاری کند.

منبع: تسنیم

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.