تورم تولیدکنندگان بخش خدمات در زمستان سال ۹۷ نسبت به زمستان سال ۹۶ با رشد چشمگیری مواجه شد به طوری که تورم تولیدکننده بخش حمل ونقل، انبارداری و ارتباطات ۵۱.۵ درصد افزایش یافت.

رشد چشمگیر تورم تولیدکننده خدمات

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، نگاهی به آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران نشان می‌دهد شاخص قیمت تولید کننده بخش‌های خدماتی اگرچه در اسفند ۹۷ نسبت به پاییز ۹۷ رشد اندکی داشته اما تورم یکساله منتهی به اسفند ۹۷ بسیار چشمگیر بوده است.

بخش خدمات مشتمل بر هشت بخش شامل «تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتور سیکلت و کالاهای شخصی و خانگی»، «هتل و رستوران»، «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات»، «واسطه گری‌های مالی (بیمه)»، «مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کسب و کار»، «آموزش»، «بهداشت و مددکاری اجتماعی» و «سایر فعالیت‌های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی» است.

بالاترین افزایش نرخ تورم تولیدکننده بخش خدمات به زیرگروه حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات تعلق دارد به طوری که تورم تولیدکننده این بخش در زمستان ۹۷ نسبت به زمستان ۹۶ برابر با ۵۱.۵ درصد رشد داشته است.

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در زمستان سال ۱۳۹۷ نسبت به زمستان سال ۱۳۹۶ به این شرح است:

شاخص گروه «خدمات تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتور سیکلت و کالاهای شخصی و خانگی» در فصل زمستان ۱۳۹۷ نسبت به زمستان ۹۶ ۳۴.۷ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات هتل و رستوران» در فصل زمستان ۱۳۹۷ نسبت به زمستان ۹۶، ۴۳.۸ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» در فصل زمستان ۱۳۹۷ نسبت به زمستان ۹۶، ۵۱.۵ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات واسطه گری‌های مالی (بیمه)» در فصل زمستان ۱۳۹۷ نسبت به زمستان ۹۶، ۲۳.۲ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کسب و کار» در فصل زمستان ۱۳۹۷ نسبت به زمستان ۹۶، ۱۷.۴ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات آموزش» در فصل زمستان ۱۳۹۷ نسبت به زمستان ۹۶، ۱۸.۵ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات بهداشت و مددکاری اجتماعی» در فصل زمستان ۱۳۹۷ نسبت به زمستان ۹۶، ۱۹ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات سایر فعالیت‌های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی» در فصل زمستان ۱۳۹۷ نسبت به زمستان ۹۶، ۲۲.۳ درصد افزایش یافته است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.