رئیس جمهور روسیه گفت کشورش برای پر کردن جای خالی نفت ایران در بازارهای جهانی قرارداد کاهش تولید اوپک را نقض نمی‌کند و عربستان هم نباید چنین کاری را انجام دهد.

پوتین: عربستان نباید توافق کاهش تولید اوپک را کنار بگذارد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تاکید کرد کشورش برای پر کردن جای خالی نفت ایران در بازارهای جهانی قرارداد کاهش تولید اوپک را نقض نمی‌کند و عربستان هم نباید چنین کاری را انجام دهد.

 پوتین در حاشیه یک رویداد سرمایه‌گذاری در پکن گفت:« امیدواریم این اتفاق  نیفتد ولی از نظر تئوری ما قراردادهایی با اوپک داریم . هیچ اطلاعاتی از طرف عربستان یا کشورهای دیگر مبنی بر اینکه آماده ترک توافق کاهش تولید هستند،به دست ما نرسیده است».

 عربستان سعودی اعلام کرد در صورت لزوم آماده تولید نفت بیشتر پس از اعلام لغو معافیت های نفتی ایران است. خالد الفالح ، وزیر انرژی عربستان همچنین گفت ریاض عجله‌ای برای شکستن توافق اوپک ندارد و اول عکس‌العمل بازار را در برابر لغو معافیت ها بررسی می کند.

 تا حالا عکس العمل بازار کمی گیج کننده بوده است. پس از افزایش قابل انتظار قیمت نفت ، قیمت رو به کاهش گذاشته است و حتی کاهش قابل توجه حفاری در آمریکا طی دو هفته گذشته هم جلوی پایین رفتن آن را نگرفته است. نفت برنت پس از رسیدن به ۷۵ دلار در هر بشکه حالا حدود ۷۱ دلار معامله می‌شود و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت از ۶۵ دلار ماه گذشته کمتر شده است.

 آمادگی عربستان و امارات برای جبران نفت از دست رفته ایران مطمئناً یکی از دلایل نوسان قیمت نفت است. دلیل دیگر افزایش تولید در آمریکا است و دلیل سوم می تواند اطمینان از این موضوع باشد که ایران حتما راهی برای صادرات نفتش علی رغم لغو معافیت ها پیدا می کند.

ایگور سچین، مدیرعامل رزنفت، شرکت نفتی بزرگ روسیه در پاسخ به این سوال که آیا سیاست حداکثر فشار واشنگتن بر ایران باعث کمبود جهانی نفت می‌شود گفت:« ما هیچ تهدیدی را حس نمی کنیم».

منبع: تسنیم

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.