یزد - محمد حسین رحیمی نسب گفت : همایش ملی فرهنگ رضوی با هدف تجلیل از بانوان فرهیخته و نیکوکاردر یزد برگزار خواهد شد.

همایش ملی " فرهنگ رضوی "در یزد برگزار خواهد شد

محمد حسین رحیمی نسب مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در یزد، در گفتگو با خبرنگارقدس آنلاین اظهار داشت: همایش ملی ستی فاطمه با هدف تجلیل از بانوان فرهیخته و نیکوکار استان در تاریخ ۱۱اریبهشت با همکاری دفتر نمایندگی آستان قدس و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزارخواهد شد.

وی افزود : ستی فاطمه ازبانوان فرهیخته ونیکوکاراستان وخواهر بانوگوهرشاد بوده وی بنیانگذارمجموعه تاریخی و موقوفه امیر چقماق است این بانوی بزرگوار اقدامات فرهنگی عظیمی را دراستان انجام داده و ما در این همایش سعی داریم این بانوی فرهیخته ونیکوکاررا بیشتر به افکارعمومی وجامعه معرفی کنیم.

رحیمی نسب تصریح کرد: این همایش در ۳ پنل بانوان وقف و امورخیریه، بازخوانی زندگی نامه این بانوی فرهیخته و ترویج فرهنگ و سبک زندگی رضوی درجامعه و خانواده با محوریت نقش مادربرگزار خواهد شد ودراین همایش از ۸ بانوی فرهیخته تجلیل به عمل خواهد آمد و درقسمت شب شعرهم از ۸ شعر برگزیده تجلیل می شود.

وی خاطر نشان ساخت: دربخش شب شعر این همایش، ابتدا قرار بر این بود شب شعراستانی برگزار شود ولی با توجه به استقبالی که ازخارج ازاستان صورت گرفت وبیش از۶۰ اثرکشوری به دبیرخانه همایش ارسال شده و درکنار ۱۲۰اثراستانی، شب شعراین همایش هم به صورت ملی شامگاه ۱۰اردیبهشت درزورخانه صاحب الزمان جنب میدان امیر چقماق برگزارخواهد ودر این شب شعر کتاب شب شعر زنان آفتاب رونمایی خواهد شد.

این مسئول ازبرگزاری گردهمایی خادمیاران علمی در یزد خبرداد وافزود:۳۰نفر از خادمیاران علمی سراسر کشور دراین گردهمایی حضور دارند و این اولین همایشی است که توسط آستان قدس رضوی درخارج از شهرمشهد برگزارخواهد شد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.