خراسان شمالی- محمدعلی شجاعی گفت: بازسازی مناطق سیل زده آغاز شده و تاکید کرده ایم مدیران دستگاه های اجرایی با انجام کار ویژه روند رسیدگی به امور این مناطق را تسریع بخشند و از شهرداری ها خواستار صدور پروانه ساخت و ساز در کوتاه ترین زمان ممکن و حداکثر ۴۸ ساعته هستیم.

لزوم بهره‌مندی از توان پیمانکاران در بازسازی مناطق سیل زده/ کار انفرادی ممنوع

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی در نشست شورای هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده استان تاکید کرد: در امر بازسازی مناطق سیل زده استان دستگاه های اجرایی از انجام اقدامات انفرادی پرهیز کنند و با تاکید بر انجام کار با کیفیت و سرعت بالا از توان پیمانکاران استان نیز بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: قرارگاه بازسازی و مدیریت جامع بحران سیل اخیر در سطح کشور تشکیل و فرماندهی آن به وزیر کشور داده شده و مقرر شده است متناظر آن، قرارگاه استانی تشکیل شود.

شجاعی افزود: علاوه بر تشکیل این قرارگاه در استان شورای هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده نیز تشکیل شده است و در این شورا علاوه بر دستگاه های دولتی مربوطه، نمایندگان سیستم قضایی، بخش خصوصی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز حضور دارند.

وی ادامه داد: الگوی تعریف شده در خراسان شمالی برای بازسازی مناطق سیل زده ایجاد هم افزایی و مشارکت در سطح استان با هدف انجام کارها با سرعت و کیفیت بالاست.

شجاعی اشاره داشت: در بخش توزیع اقلام مورد نیاز به مردم سیل زده، هزینه اعتبارات در بخش ساخت و ساز منازل و ابنیه راه های روستایی شهرستان ها و دستگاه های اجرایی به طور انفرادی عمل نمی کنند وتمامی اعتبارات مصوب شده ملی و استانی برای جبران خسارت های ناشی از سیل پس از تایید کمیته های استانی ذیل شورای هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده استان هزینه خواهد شد.

وی مطرح کرد: در قالب کمیته های ذیل این شورا اولویت های استان بررسی می شود و یادآور می شوم مسکن، راه، ابنیه و محل نگهداری دام روستایی اولویت های استان در امر بازسازی مناطق سیل زده است.

وی تصریح کرد: همراه با ساخت منازل روستایی توجه به ایجاد محل نگهداری دام روستاییان مورد توجه استان است و این موضوع را در سطح ملی عنوان کرده ام و مورد موافقت مسئولان کشوری قرار گرفته است.

شجاعی همچنین بر اجرای طرح هادی روستایی در روند بازسازی مناطق سیل زده استان نیز تاکید کرد.

رئیس شورای هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده استان در ادامه سخنان خود افزود: ضریب نفوذ بیمه در کشور و به تبع آن در استان ضعیف است و موجب می شود تامین اعتبارات برای جبران خسارت های ناشی از حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله تنها متوجه دولت باشد.

شجاعی گفت: تلاش داریم بحث بیمه در استان و به ویژه در مناطق روستایی که در مواقع بروز بحران آسیب پذیر هستند، ساماندهی شود.

وی در ادامه بر بهره مندی از تمامی ظرفیت های موجود استان در امر بازسازی مناطق سیل زده تاکید کرد و خطاب به مدیران اجرایی حاضر در نشست دستور داد: با هدف رونق فضای کسب و کار از توان پیمانکاران استان به خوبی استفاده شود و همچنین معاونان بنده برای بخش خصوصی استان وظایف مشخصی را تعیین کنند.

وی گفت: تلاش می کنیم کمک های مالی بخش های مختلف برای مردم سیل زده به سمت هزینه در بخش های اولویت دار هدایت شود.

شجاعی مطرح کرد: بازسازی مناطق سیل زده آغاز شده است و تاکید کرده ایم مدیران دستگاه های اجرایی با انجام کار ویژه روند رسیدگی به امور این مناطق را تسریع بخشند و به عنوان مثال از شهرداری ها خواستار صدور پروانه ساخت و ساز در کوتاه ترین زمان ممکن و حداکثر ۴۸ ساعته هستیم.

وی مطرح کرد: بخش زیادی از کارها باید پیش از شروع فصل زمستان به اتمام برسد و در این راستا از تمام امکانات در اختیار استان بهره مند شد.

شجاعی افزود: پس از تصویب اعتبارات برای جبران خسارت های ناشی از سیل برای خراسان شمالی از سوی دولت در سه بخش تسهیلات، تملک دارایی و هزینه ای برنامه زمان بندی و حجم کارهامشخص می شود.

وی تاکید کرد: بارها از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواسته ام خسارت های ناشی از سیل را به طور دقیق و کامل به دستگاه ملی خود اعلام کنند و به عنوان مثال دلیلی برای کم گویی طول رودخانه های استان که مستلزم لای روبی هستند از سوی شرکت آب منطقه ای استان وجود ندارد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به دیدار خود با خانواده جانباختگان سیل استان، تصریح کرد: باید به مشکلات مسکن و معیشت این سه خانواده توجه شود و همچنین مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری با نگاه رسیدگی به مشکلات زنان بد سرپرست و بی سرپرست اقدامات اجرایی برای کمک به معیشت آنان را احصا کند.

شجاعی در پایان سخنان خود برای حل مشکل اهل سنت استان برای دریافت تسهیلات گفت: یک راهکار برای حل این مشکل در اختیار قرار دادن تسهیلات بلاعوض به سیستم بانکی برای کارمزد دیگر تسهیلات است.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.