معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال خراسان‌رضوی گفت: با آغاز سال جدید، کارت ملی قدیمی ۱۰۷۰۰۰۰ نفر در استان که در راستای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند باطل شده است.

 ١١٠ هزار کارت ملی هوشمند در استان آماده تحویل است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا محسنی معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال خراسان‌رضوی گفت: افرادی که درخواست خود را ثبت کرده‌اند و هنوز برایشان کارت صادر نشده است نگران نباشند، زیرا شماره ملی آن‌ها تا زمان صدور کارت ملی هوشمند اعتبار دارد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ٢ میلیون و ۵٨۵ هزار نفر و معادل ۵۵ درصد از ۴ میلیون و ٧٠٠ هزار واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در استان، ساکن مشهد هستند.

معاون اداره‌کل ثبت احوال استان با بیان اینکه درخواست ٣ میلیون و ٧۴٠ هزار نفر، معادل ٨٠ درصد واجدان شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در استان، ثبت شده است، افزود: از این تعداد، ٢ میلیون و ۵٠ هزار درخواست مربوط به مشهدی‌ها است.

محسنی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ٣ میلیون و ٧١ هزار نفر، معادل ۶۵ درصد از واجدان شرایط‌استان، کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده‌اند. گفت : این رقم در مشهد نیز یک میلیون و ۶٣٠ هزار نفر و معادل ۶٣ درصد از واجدان شرایط مشهدی برای دریافت کارت ملی است.

وی افزود: ‌اکنون ١١٠ هزار کارت ملی هوشمند در استان صادر شده و آماده تحویل است، همچنین ۵۵٩ هزار نفر هم در نوبت صدور هستند یا کارت آن‌ها به دلیل جایگزینی نمونه‌های خام داخلی با مدل خارجی در حال وصول می‌باشد.

محسنی با بیان اینکه ۶٠٠ هزار کارت ملی هوشمند هنوز به دفاتر پست استان نرسیده است، اظهار داشت: کارت ملی هوشمند ۶٢ هزار نفر در مشهد صادر شده و در دفاتر پیشخوان بوده، اما کسی برای دریافت آن‌ها اقدام نکرده است.

وی افزود: ٩۶٠ هزار نفر در استان هنوز هیچ درخواستی برای دریافت کارت ملی هوشمند ارائه نکرده‌اند که ۵٣۵ هزار نفر از آن‌ها ساکن مشهد است، لذا این افراد هرچه سریع‌تر برای دریافت کارت ملی هوشمند خود اقدام کنند.

محسنی با اشاره به بازه زمانی ۵ تا ۶ ‌ماهه صدور کارت‌های ملی هوشمند گفت: کارت افرادی که نیمه نخست سال ۱۳۹۷ درخواست داده‌اند آماده تحویل است، اما درخواست‌های نیمه دوم در نوبت صدور قرار دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.