رئیس اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی گفت: در حال حاضر کل صنعت چاپ در حال نگارش نامه‌ای برای مقام معظم رهبری هستند تا این خبر را به ایشان بدهیم که صنعت چاپ تا یک ماه دیگر تعطیل خواهد شد.

صنعت چاپ تا یک ماه دیگر تعطیل می‌شود
به گزارش قدس آنلاین ؛ علی مغانی ، در خصوص وضعیت صنعت چاپ اظهار کرد: در حال حاضر  وضعیت مواد اولیه به صورتی است که دیگر این صنعت قابل ادامه نیست، مرکب از کیلویی 20 هزار تومان به کیلویی 80 هزار تومان، زینک از 10 هزار تومان به 50 هزار تومان، کاغذ از بندی 70 هزار تومان به بندی 450 هزار تومان، کاغذ گلاسه از کیلویی 3500 به 27 هزار تومان و مقوا از 3500 به 22 هزار تومان رسیده است.
 استاندار به نامه ما پاسخی نداد
وی افزود: در این مملکت هیچ‌کس خود را مسئول این وضعیت نمی‌داند، استاندار خراسان رضوی که شعار حمایت از صنعت و کارآفرینی را سر می‌دهد بعد از دوماه از ارسال نامه‌ای مبنی بر تعطیلی صنعت چاپ و بیکاری 2500 کارگر هنوزر واکنشی نشان نداده است.
رئیس اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی بیان کرد: به جز مقام معظم رهبری هیچ مسئول دیگری پاسخگو نیست. در حال حاضر کل صنعت چاپ در حال نگارش نامه‌ای برای مقام معظم رهبری هستند تا این خبر را به ایشان بدهیم که صنعت چاپ تا یک ماه دیگر تعطیل خواهد شد.
مغانی در رابطه با علت تعطیلی صنعت چاپ خاطرنشان کرد: علت این امر این است که ما توانایی نداریم به مدت دو روز قیمت را ثابت نگه داریم و پولی برای تهیه مواد اولیه آن هم به صورت نقد نداریم، دقیقا نمی‌دانیم که باید چه کاری انجام دهیم.
وی اضافه کرد: یکی از مواد اولیه صنعت چاپ، کاغذ است. وزارت ارشاد تمام کاغذ چاپ را متعلق به صنعت نشر می‌داند، نشر در گذشته 80 درصد صنعت چاپ را به خود اختصاص می‌داد اما اینک به زیر 10 درصد رسیده است.
 
رئیس اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی عنوان کرد: در حال حاضر کارگروهی تشکیل داده شده برای ورود کاغذ با ارز دولتی و در آن زمان، بندی 70 هزار تومان بود اما کاغذ وارداتی هیچ تاثیری در بازار نداشت و علت آن این بود که واردکنندگان آن را یا در انبارها دپو می‌کردند و یا در بازار آزاد به فروش می‌رساندند.
مغانی تصریح کرد: برای تامین مرکب با پیگیری های 100 باره بالاخره موفق شدیم از خانم علیرضایی 60 تن مرکب را برای صنعت چاپ خراسان گشایش اعتبار کنیم که البته تا کنون موفق به دریافت آن نشده‌ایم، واقعا از ایشان متشکریم که حداقل به حرف ما گوش می‌دهند.
وی در رابطه با علت افزایش قیمت گفت: علت این امر بی‌برنامگی دولت است اگر با ارز نیمایی کاغذ وارد شود مشکل ما حل می‌شود اما من می‌گوییم که به جای اختصاص ارز نیمایی به تاجران آن را به تعاونی‌هایی که سراسر کشور همچون تعاونی صنعت چاپ، تعاونی ناشران و تعاونی مطبوعات اختصاص دهیم. 
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.