معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سال گذشته ۲۹۱۰ مادر باردار و شیرده در خراسان رضوی سبد غذایی دریافت کرده اند.

۲۹۱۰ مادر باردار در خراسان رضوی سبد غذایی دریافت کرده اند

به گزارش قدس آنلاین ، دکتر مهدی قلیان اول ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در راستای تأمین امنیت غذایی و بهره‌مندی عادلانه آحاد مردم از سبد غذایی سالم، در سال گذشته خانوارهای مبتلا به ناامنی غذایی و کودکان و مادران باردار مبتلا به سو تغذیه شناسایی شدند و سبدهای غذایی استاندارد به صورت ماهانه به ۲۹۱۰ مادر باردار و شیرده سو تغذیه و نیازمند حاشیه شهر و روستا با مشارکت بنیاد خیریه علوی و ۲۱۳۳ کودک مبتلا به سو تغذیه و نیازمند با مشارکت کمیته امداد امام توزیع شد.

وی افزود: همچنین ارائه یک وعده غذای گرم مطابق با سبد غذایی سالم و پایش ۱۲۰۰۰ کودک مهد روستا در حاشیه شهر و روستا با مشارکت بهزیستی، جلب مشارکت خیرین در ارائه سبدهای غذایی سالم به خانوارهای مبتلا به ناامنی غذایی از دیگر فعالیت‌های حوزه بهداشت در راستای اهداف تعیین شده ملی بود که در سال گذشته اجرایی شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: اجرای صد در صدی برنامه پزشک خانواده روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر با رعایت استانداردها، افزایش دسترسی به خدمات آزمایشگاهی با کیفیت به میزان ۹۵ درصد تا پایان برنامه ششم، افزایش نظارت بر بهداشت آب آشامیدنی به میزان ۲۵ درصد نسبت به سال پایه از برنامه‌های مهم معاونت بهداشت در سال جاری است.

وی گفت: کاهش بروز بیماری سالک از ۱۰۳ درصد در سال ۸۸ به ۳۲ درصد در سال ۹۶، افزایش مراکز مشاوره بیماری‌های عفونی و رفتاری باهدف پیشگیری و درمان بیماری‌های ایدز، هپاتیت و آمیزشی از یک مرکز به ۴ مرکز در شهر مشهد از برنامه‌هایی بوده که در سال گذشته اجرایی شده است.

قلیان اول تصریح کرد: اجرای برنامه ارزیابی و آموزش آمادگی خانوار در برابر بلایا با پوشش ۴۲ درصد خانوار در جمعیت تحت پوشش از جمله آمارهایی است که میزان تحقق اهداف را در سال گذشته نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: افزایش تعداد واحدهای بهداشتی درمانی و نیروی انسانی باعث افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت و تحقق اصل عدالت و افزایش رضایتمندی مردم شده است.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.