عضو هیات رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تهدیدات دولت آمریکا و عدم مسئولیت‌پذیری اروپای‌ها در مورد برجام، گفت: شورای عالی امنیت ملی در جلسات اخیر گزینه‌های بازگشت به وضعیت قبل از برجام، تعلیق اقدامات داوطلبانه در NPT و افزایش همکاری هسته‌ای بررسی کرده است.

افزایش همکاری‌های هسته‌ای و تعلیق NPT در شورای عالی امنیت ملی مطرح است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، محمدجواد جمالی نوبندگانی عضو هیات رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با یادآوری شرایط بین‌المللی برجام و رفتارهای رئیس‌جمهور آمریکا و کشورهای ۴+۱، گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به خروج آمریکا از برجام، فشارهای شدید و همه جانبه ترامپ به جمهوری اسلامی و اینکه هیچ نقطه امیدی برای اثبات عقلانیت بر سیاست‌های هیات فعلی حاکمه آمریکا دیده نمی‌شود، برنامه مشخصی برای طرف‌های مقابل و خود دارد.

پیگیر تعلیق NPT و افزایش همکاری‌های هسته‌ای در شورای عالی امنیت ملی مطرح است

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حاکمیت جمهوری اسلامی علاوه بر موضوعات مذکور با توجه به اظهارات ظریف در رابطه باNPT و عدم مسئولیت پذیری اروپایی‌ها به عنوان اجزای مهم معاهده برجام و علی‌رغم خویشتن‌داری کم‌کم در یک سال اخیر، به این نتیجه می‌رسد که به وضعیت قبل از برجام برگردیم و اقدامات مانند تعلیق اقدامات داوطلبانه در NPT داشته باشیم و همکاری هسته‌ای را افزایش دهیم.

با توجه به اظهارات آقای ظریف درباره سفر و مذاکره با کره شمالی، افزود: این پیام جمهوری اسلامی است، لذا جامعه جهانی باید فشارهای و بردعهدی‌های آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی را درک کند.

تعیین زمان اعلام و اجرای تصمیمات جدید موضوع حاکمیتی است

جمالی‌نوبندگانی یادآور شد: این موضوعات در شورای عالی امنیت ملی هم مطرح است، تعیین زمان برای اعلام و اجرای تصمیم‌ نهایی موضوع حاکمیتی است، بنابراین به تناسب روابط ما با اروپا، شرایط منطقه‌ای و اقدامات آمریکا این زمان تعیین و اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: شورای عالی امنیت ملی در مدت اخیر جلساتی را داشته و به طور مفصل به این موضوعات پرداخته است، در واقع ما همه گزینه‌ها را روی میز خواهیم گذاشت که یکی از موارد موضوعات مذکور است. جمهوری اسلامی تمهیدات لازم را تعبیه کرده و آمادگی لازم دارد لذا اگر اتفاقی رخ دهد، زمان را از دست نخواهیم داد.

شرایط و امکانات برای اجرای تصمیمات تعبیه شده است

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما شرایط و امکانات به لحاظ فنی، دیپلماتیک و تکنیکی را تعبیه کردیم و برای هر کدام از موارد چارچوب‌ها و برنامه‌ها مشخص است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.