خوزستان- همزمان با اختتامیه طرح فرهنگی، آموزشی خدمات رسانی به مردم سیل زده کمپ استادیوم تختی، قرارگاه فرهنگی جوانان استان نیز تقویت روحیه آسیب دیدگان بحران را هدف قرار داد.

هدف «قرارگاه فرهنگی» تقویت روحیه آسیب دیدگان بحران است

به گزارش خبرنگار قدس؛ به نقل از روابط عمومی موسسه مردم نهاد پنج تن آل عباء(ع)،  مراسم اختتامیه طرح خدمات رسانی به مردم سیل زده ساکن در کمپ تختی ، باحضور مردم، سازمان های مردم نهاد و مسئولین استانی در سالن محل اسکان مردمی برگزار شد.

در ابتدای مراسم، سیدعماد الدین موسوی، مدیر اولین تشکل مردم نهاد خوزستان هدف از حضور داوطلبانه موسسه در این امر خداپسندانه را همدلی، همدردی و تقویت روحیه آسیب دیدگان بحران اخیر دانست.

موسوی افزود: یکی از سنت های الهی سنت امتحان است. سیل امتحان و ابتلا بود و لازم است در این مصیبت و بلا صبر پیشه کنیم و با استغفار و شکرگزاری خصوصاً در ایام ماه مبارک رمضان رحمت الهی راجلب نماییم.

گام اول، امداد رسانی فرهنگی و معنوی به سیل زدگان

موسوی مدیر نخستین موکب فرهنگی و بین المللی ستاد اربعین، سیل را معلول یکسری از علتها دانست و افزود علت اصلی آن عملکرد افراطی و تفریطی مسئولان مربوطه است که باید عناصر آن به دقت و بدون سوگیری بررسی و علت یابی دقیق انجام گیرد.

موسوی که در جمع مردم سیل زده سخنرانی می کرد به اقدام جدید این تشکل در راه اندازی قرارگاه فرهنگی جوانان استان اشاره کرد و افزود: قصد داریم با کمک جوانان داوطلب و فعال تشکلهای مردم نهاد،کارشناسان و نخبگان جوان، قرارگاه فرهنگی اجتماعی جوانان استان را راه اندازی نموده و در گام اول، امداد رسانی فرهنگی و معنوی سیل زدگان را تا آرامش نسبی آنان ادامه دهیم.

گام دوم، ریشه یابی سیل

این قرارگاه در گام دوم باکمک کارشناسان جوان مستقل و منصف، مسئله سیل را ریشه یابی کرده و پیشنهادات خود را اعلام می نماید.

در این خصوص ارزیابی عملکرد همه مسئولان در هر پست و مقامی در اولویت خواهد بود زیرا این سرزمین مقدس نیازمند خدمتگزاران خالص و توانمند است.

موسوی در ادامه گفت: هدف غایی ما این است که به کمک مردم و جوانان تلاشگر، استان را به طراز مدینه فاضله فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نزدیک و به جایگاه اصلی آن برسانیم.

در ادامه مراسم، با حضور رضاکیانی مشاور فرهنگی و هنری استاندار از تلاشگران هلال احمر و برخی از جوانان سیل زده فعال در طرح های آموزشی و فرهنگی با اهدای لوح تقدیر و جوایز نفیس تجلیل شد.

شایان ذکر است موسسه پنج تن آل عباء (ع) مجری سلسله نمایشگاه های بین المالی غریب قریب در کشور و منطقه، به مدت سه هفته استقرار در کمپ های مختلف برنامه های متنوعی از قبیل: غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان- آموزش قرآن و عقاید- کلاسهای ورزشی ، آموزش نقاشی، عروسک گردانی، تئاتر، شعر خوانی- برگزاری نمایشگاه مفهومی با مضامین جریان شناسی اسلامی،  تقابل جریانهای حق و باطل ،فرآیند فتح و فرج- برگزاری جشن میلاد حضرت علی اکبر (ع)و هفته جوان با حضور مسئولین استانی و کشوری- برگزاری مراسم جشن میلاد نیمه شعبان در اردوگاههای تختی اهواز و پیامبر اعظم(ص) آبادان طراحی و برگزار کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.